OP helpottaa älypuhelimen korjauttamista. Jatkossa OP Vakuutuksen henkilöasiakkaat voivat halutessaan viedä laitteensa korjattavaksi suoraan ilman vahinkoilmoituksen tekemistä erikseen ennakkoon.
Uusi mahdollisuus toimii kuitenkin ainoastaan yhteistyössä Fonumin kanssa. ”Kun asiakas on kertonut tiedot vahinkoon liittyen ja vakuutuksen voimassaolo on varmistettu, OP Vakuutuksen asiakas maksaa korjauksesta vain vakuutuksen omavastuun verran”, kertoo OP.
OP:n mukaan vuosina 2013-2016 kännyköiden ja tablettien hajoamisesta tehtyjen vahinkoilmoitusten määrä kasvoi OP Vakuutuksessa 39 prosenttia.
”Suuri osa vahingoista on esimerkiksi näyttöjen hajoamisia. Asiakas kaipaa tämän tapaisissa vahinkotilanteissa vakuutuskorvauksen sijaan ennen kaikkea ongelman korjaamista, ja tässä haluamme auttaa. Me uskomme, että tulevaisuuden vakuuttaminen on ennen kaikkea palvelua, ja kehitämme toimintaamme tämän mukaan”, OP Vakuutuksen korvauspalvelusta vastaava johtaja Antti Huhtala kertoo.
Jos korjattavaksi viedyn puhelimen korjaaminen ei ole mahdollista tai kannattavaa, Fonum hankkii tilalle uuden laitteen, josta asiakas maksaa omavastuun lisäksi mahdollisen ikävähennyksen osuuden. Lisäksi OP kertoo asiakkaiden saavan yleisimpiin puhelinmalleihin maksutta panssarilasin, joka ehkäisee tehokkaasti uusien vahinkojen syntymistä.
OP:n uusi toimintatapa ei suoraan korvaa vanhaa perinteistä marssijärjestystä. Halutessaan asiakas voi yhä hoitaa korjauttamisen myös tekemällä perinteisen vahinkoilmoituksen ensin joko mobiilissa tai verkossa.