MTV:n Amerikan Anita –sarjastakin tuttu Anita Rincón saapui Yhdysvalloista Suomeen ensimmäistä kertaa vuosiin. Amerikkalainen kauneusala eroaa Rincónin mukaan suomalaisesta ratkaisevasti.
– Amerikka on kauneusalan edelläkävijä ja siellä syntyvät lähes kaikki trendit ja uudet tuotteet. Suomalaisia kauneusbrändejä olisi kiva nähdä maailmalla enemmän, hän pohtii.
Menestyvän kosmetiikkabrändin luoneen Rincónin mukaan suomalaiset meikkaajat voisivat käyttää sosiaalista mediaa enemmän ”Amerikan malliin”.
– He voisivat hyötyä sosiaalisesta mediasta ja sen tuomista mahdollisuuksista näkyvyyden saamiseksi. Sosiaalisessa mediassa kiinnostavan näköinen sisältö voi johtaa paitsi uusiin asiakkaisiin, myös yhteistyömahdollisuuksiin paikallisten ja kansainvälisten brändien kanssa, ja sitä kautta myös kaupallisiin yhteistöihin.
"Vaihtaisin ainakin päivällä meikkivoiteen sävyttävään päivävoiteeseen"
Rincón saapui Suomeen kesällä 2017 ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen, kun hän emännöi Glam School -tapahtumaa Helsingissä.
– En ole törmännyt ainakaan katukuvassa tämänhetkisiin kauneustrendeihin. Tuntuu, että täällä on pienempi ryhmä, jotka seuraavat kansainvälisiä trendejä, hän sanoo.
Suomalaisnuorilla näkee Rincónin mukaan usein vahvoja meikkejä paksulla meikkipohjalla.
– Varsinkin kesällä vaihtaisin ainakin päivällä meikkivoiteen sävyttävään päivävoiteeseen tai BB-voiteeseen ja keskittyisin mattameikin sijaan hehkuvaan, kuulaaseen ihoon hohtopuuterin avulla ja kasvojen korkeimpien kohtien korostamiseen, hän vinkkaa.
Myös aikuisemmalle naiselle hän suosittelisi BB-voidetta.
– Jos meikki on mattapohjainen ja raskaan näköinen, myös rypyt näkyvät paremmin. Äitini on esimerkiksi vaihtanut meikkivoiteen kokonaan BB-voiteeseen.
"On tosi yllättävää, että ripsenpidennykset ovat Suomessa niin suosittuja"
Rincón tunnustautuu suureksi hohtopuuterin ja metallisten luomivärien faniksi. Hän on ilahtunut siitä, että molemmat ovat kesän 2017 trendejä. Kulmakarvatrendeistä Rincónin silmää miellyttävät luonnolliset, runsaiksi muotoillut kulmat.
– Käyn kulmienmuotoilussa, mikä tehdään niin sanotulla lankatekniikalla New Yorkissa. Omista kulmista muotoillaan mahdollisimman runsaat, luonnollisuus on nyt suuri trendi kulmakarvoissa, Rincón kuvaa.
– On tosi yllättävää, että ripsenpidennykset ovat Suomessa niin suosittuja vielä näin monen vuoden jälkeen. Joskus näkee muovisen näköisiä, ylipaksuja pidennyksiä, jotka näyttävät tosi epämukavilta silmissä. USA:ssa ripsenpidennyksistä ei koskaan tullut erityisen suosittu trendi niiden kuluttavuuden takia.
"On epätodellisen tuntuista, kun Khloé Kardashianilla on huulipunaani"
Rincón perusti vuonna 2016 nimeään kantavan kosmetiikkabrändin, Rincón Cosmeticsin.
– Vaikka Rincón Cosmetics on ajallisesti tosi uusi merkki, siitä on tullut lyhyessä ajassa pääbrändini, Rincón kuvaa.
Menestyvän tuotteen salaisuutena hän pitää paitsi laatua, myös erottuvuutta: koska uusia brändejä syntyy jatkuvasti ajan, on tärkeää erottautua joukosta.
– Tuntuu upealta, että brändini on vastaanotettu niin upealla tavalla. On epätodellisen tuntuista, kun vaikka Khloé Kardashianilla on huulipunaani tai Carmen Electra käyttää hohtopuuteriani.
Julkkiksista Rincón ihailee laulaja Jennifer Lopezin tyyliä.
– Hän näyttää vuosi vuodelta vain upeammalta!
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.