Nimettömänä pysyttelevä Kodin1-tavaratalon työntekijä kertoo MTV Uutisille, kuinka asiakkaat ovat raivonneet työntekijöille, koska he eivät ole saaneet tavaratalosta tilaamiaan paketteja.
Tavarataloketju jätti Anttila eilen konkurssihakemuksensa Helsingin käräjäoikeuteen. Konkurssipäätös tuli shokkina ketjun työntekijöille.
Anttilat ja samaan ketjuun kuuluvat Kodin1-tavaratalot ovat avoinna normaalisti. Tavaratalojen verkkokaupat Anttila.com ja Kodin1.com ovat kuitenkin väliaikaisesti suljettu.
Ennen konkurssi-ilmoitusta verkkokaupasta tilattuja tuotteita ei kuitenkaan toimiteta asiakkaille, jos tavara ei ole vielä lähtenyt toimitukseen. Tämä on näkynyt asiakkaiden raivona tavaratalojen myyjiä kohtaan.
– Emme saa antaa asiakkaille netistä tilattuja paketteja. Ihmiset ovat raivostuneet tästä. Eräskin asiakas huusi ja kiroili, vaikka eihän se minun päätökseni ole, että en saa pakettia antaa, työntekijä kuvailee tilannetta.
Anttila Oy:n konkurssipesän pesänhoitaja Mikko Tiilikka kertoi eilen, että konkurssilaki kieltää yritystä toimittamasta tilattuja tuotteita konkurssin jälkeen. Ainoastaan luottokortilla ostoksensa maksaneet asiakkaat saattavat saada rahansa takaisin luottokorttiyhtiön kautta.
Raivoa kohdannutta työntekijää harmittaakin ihmisten ajattelemattomuus.
– Tämäkin kirosanoja huutanut olisi voinut miettiä, että ihmiset, kenelle hän raivoaa, menettävät työpaikkansa. Tässä sopassa hänen menettämänsä kymmenen euron paketti on aika merkityksetön.
– Huomaa vain, miten itsekkäitä ihmiset osaavat olla. Ei mietitä yhtään omaa napaansa pidemmälle.
1:45
1:23