Lomamatkalla moni miettii, mitä hotellin henkilökunta pohtii nähdessään sotkuisen huoneen tai siideripullot roskiksessa. Tuomitsevatko he asiakkaita? Women’s Health -lehti päätti selvittää, mitä hotellin työntekijät eivät halua asiakkailleen paljastaa!
1. Hotellin henkilökunta tietää, että petät kumppaniasi
Vastaanotossa työskentelevän Alician mukaan henkilökunta kyllä huomaa, kuinka paikalle saapuva vieras korostaa mukana olevan miehen olevan ”varmasti aviomies” tai "taatusti työtoveri". Ja ei, henkilökuntaa ei kiinnosta.
2. Henkilökunta pitää salaisuutesi
Vastaanottovirkailijana työskentelevä Josh kertoo, että hotellimaailmasta löytyy aina hauskoja ja outoja sattumuksia. Kerran kanta-asiakas löytyi käytävältä kantajan univormussa, jonka oli näpistänyt jostakin. Josh ei paljastanut tätä kellekään.
3. Jos etsit tarjouksia, soita suoraan hotelliin
Vastaanottovirkailija Maggie vihjaa, että hotellinvaraussivustojen hinnoissa on mukana runsas komissio. Halvimman hinnan saattaa löytää soittamalla suoraan hotelliin, jolloin välikäsiltä vältytään.
4. Älä kajoa minibaariin
Hotellisiivooja Jennan mukaan minibaareista löytyy usein vanhentuneita herkkuja. Tarinat ihmisistä, jotka avaavat pullot, juovat niiden sisällön ja lantraavat ne sitten vedellä, eivät Jennan mukaan ole pelkkiä tarinoita – valitettavasti.
5. Älä laske paljasta takamustasi sohvaan tai tuoliin
Moni asiakas nautiskelee huoneensa rauhasta istuskelemalla huonekaluilla alasti. Joskus kankaisiin jää tahroja, jotka puhdistetaan vain pyyhkimällä.
6. Kun matkustat, jätä tippiä!
Moni siivooja saa minimipalkkaa. Siivooja voi vaihtua päivittäin, joten jos haluat olla hyvin antelias, jätä pieni tippi esimerkiksi tyynyn alle päivittäin. Jos hotellilla on viisi tähteä, tipin tulisi olla suurempi kuin kahden tähden hotellissa: mitä enemmän tähtiä on, sitä enemmän siivoojilta odotetaan.
7. Ovimies on paras kaverisi
Ovimiehillä on runsaasti kontakteja – he voivat hommata sinulle mitä tahansa, pesulapalveluista ja päiväretkistä aina vesipulloihin. Älä ole töykeä ovimiehelle.
8. Kaikki huoneet eivät ole samanlaisia
Henkilökunta kyllä tietää, mitkä huoneet ovat parhaita. Joissain huoneissa on suurempi televisio, outo haju, upea näköala tai surkea valaistus. Jos olet töykeä ja tyly, et taatusti saa huonoa huonetta vahingossa.
9. Älä käytä jää-ämpäriä
Mihin ihminen oksentaa, jos hän herää, voi huonosti eikä ehdi vessaan? Aivan.
Jos hankit juhlan kunniaksi kuohuviiniä, älä käytä jää-ämpäriä, joita hotelleissa usein on tarjolla.
10. Huone ei koskaan ole niin puhdas kuin miltä se näyttää
Siivoojilla on hotellissa todella paljon töitä. He yleensä nopeuttavat toimintaa jollakin tavalla aikatauluista selvitäkseen. Peittoja ei välttämättä pestä kuin kerran viikossa, eikä päiväpeittoja välttämättä pestä, ennen kuin niissä on tahroja. Kaukosäädintä pestään vähiten; juomalaseihin taas roiskuu usein huonekaluvahaa.
Vähän erilaista meininkiä hotellissa:
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Lähde: Womenshealthmag.com