Arvaa, mihin muut vieraat oksentavat? 10 asiaa, joita hotellin henkilökunta ei kerro sinulle

ei
COLOURBOX
Julkaistu 10.11.2016 20:31

MTV LIFESTYLE

Lomamatkalla moni miettii, mitä hotellin henkilökunta pohtii nähdessään sotkuisen huoneen tai siideripullot roskiksessa. Tuomitsevatko he asiakkaita? Women’s Health -lehti päätti selvittää, mitä hotellin työntekijät eivät halua asiakkailleen paljastaa!

1. Hotellin henkilökunta tietää, että petät kumppaniasi

Vastaanotossa työskentelevän Alician mukaan henkilökunta kyllä huomaa, kuinka paikalle saapuva vieras korostaa mukana olevan miehen olevan ”varmasti aviomies” tai "taatusti työtoveri". Ja ei, henkilökuntaa ei kiinnosta.

2. Henkilökunta pitää salaisuutesi

Vastaanottovirkailijana työskentelevä Josh kertoo, että hotellimaailmasta löytyy aina hauskoja ja outoja sattumuksia. Kerran kanta-asiakas löytyi käytävältä kantajan univormussa, jonka oli näpistänyt jostakin. Josh ei paljastanut tätä kellekään.

3. Jos etsit tarjouksia, soita suoraan hotelliin

Vastaanottovirkailija Maggie vihjaa, että hotellinvaraussivustojen hinnoissa on mukana runsas komissio. Halvimman hinnan saattaa löytää soittamalla suoraan hotelliin, jolloin välikäsiltä vältytään.

4. Älä kajoa minibaariin

Hotellisiivooja Jennan mukaan minibaareista löytyy usein vanhentuneita herkkuja.  Tarinat ihmisistä, jotka avaavat pullot, juovat niiden sisällön ja lantraavat ne sitten vedellä, eivät Jennan mukaan ole pelkkiä tarinoita – valitettavasti.

ei1

5. Älä laske paljasta takamustasi sohvaan tai tuoliin

Moni asiakas nautiskelee huoneensa rauhasta istuskelemalla huonekaluilla alasti. Joskus kankaisiin jää tahroja, jotka puhdistetaan vain pyyhkimällä.

6. Kun matkustat, jätä tippiä!

Moni siivooja saa minimipalkkaa. Siivooja voi vaihtua päivittäin, joten jos haluat olla hyvin antelias, jätä pieni tippi esimerkiksi tyynyn alle päivittäin. Jos hotellilla on viisi tähteä, tipin tulisi olla suurempi kuin kahden tähden hotellissa: mitä enemmän tähtiä on, sitä enemmän siivoojilta odotetaan.

7. Ovimies on paras kaverisi

Ovimiehillä on runsaasti kontakteja – he voivat hommata sinulle mitä tahansa, pesulapalveluista ja päiväretkistä aina vesipulloihin. Älä ole töykeä ovimiehelle.

8. Kaikki huoneet eivät ole samanlaisia

Henkilökunta kyllä tietää, mitkä huoneet ovat parhaita. Joissain huoneissa on suurempi televisio, outo haju, upea näköala tai surkea valaistus. Jos olet töykeä ja tyly, et taatusti saa huonoa huonetta vahingossa.

9. Älä käytä jää-ämpäriä

Mihin ihminen oksentaa, jos hän herää, voi huonosti eikä ehdi vessaan? Aivan.

Jos hankit juhlan kunniaksi kuohuviiniä, älä käytä jää-ämpäriä, joita hotelleissa usein on tarjolla.

ei2

10. Huone ei koskaan ole niin puhdas kuin miltä se näyttää

Siivoojilla on hotellissa todella paljon töitä. He yleensä nopeuttavat toimintaa jollakin tavalla aikatauluista selvitäkseen. Peittoja ei välttämättä pestä kuin kerran viikossa, eikä päiväpeittoja välttämättä pestä, ennen kuin niissä on tahroja. Kaukosäädintä pestään vähiten; juomalaseihin taas roiskuu usein huonekaluvahaa.

Vähän erilaista meininkiä hotellissa: 

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lähde: Womenshealthmag.com

Tuoreimmat aiheesta

Matkailu