Hotellissa seitsemän vuoden ajan työskennellyt Justin paljastaa asiat, joita asiakkaan ei koskaan pitäisi tehdä: "Olen nähnyt aivan kaikki tavat..."

hotelli vastaanotto 2
Seitsemän vuotta hotelleissa työskennellyt mies antoi vinkkinsä asioista, joita toivoisi hotelliasiakkaiden välttävän! Kuvituskuva.Shutterstock
Julkaistu 16.08.2021 19:01

Maria Aarnio

maria.aarnio@mtv.fi

Älä tupakoi huoneessa, älä kinua alennuksia äläkä ylläty siitä, että huone on sellainen kuin varasit. Hotellissa työskentelevä Justin jakoi vinkkinsä hotelliasiakkaille.

Hotellissa pitkään hommia paiskinut Justin Aldrich törmää usein samoihin vaikeuksiin eri asiakkaidensa kanssa. Seitsemän vuotta hotelleissa työskennellyt mies antoikin Insiderille vinkkinsä asioista, joita toivoisi hotelliasiakkaiden välttävän.

Lue myös: Madison, 19, löysi yllättävän halvan vuokra-asunnon – viikon päästä pihakyltti paljasti huvittavan totuuden

Älä saavu etuajassa ja oleta pääseväsi huoneeseen

Hotelliin saapuessaan kannattaa muistaa, että hotelli saattaa olla täynnä, ja huoneiden luovutusajat on yleensä ilmoitettu etukäteen. Se, että saapuu paikalle tunteja etukäteen, ei takaa, että myös pääsee huoneeseen.

– Kun saavut hotelliin, muista, että olemme saattaneet myydä huoneet loppuun edellisenä iltana. Se tarkoittaa, ettei meillä kirjaimellisesti ole mitään paikkaa sinulle, jos saavut etuajassa, Justin huomauttaa.

Huone tulee luovuttaa ajoissa; jos haluaa lähteä myöhässä, tästä tulee sopia etukäteen.

Älä ylläty, kun huone onkin juuri sellainen kuin tilasit

Justinin mukaan joka viikko asiakkaat myös jättävät amerikkalaishotelleille huonoja nettiarvioita, koska huoneesta "puuttui jotain" – siis siitä huolimatta, että he itse varasivat juuri kyseisen huoneen esimerkiksi netin kautta.

– Älä valita "puuttuvista" huoneen ominaisuuksista, kun tieto huoneista oli tarjolla netissä, Justin huomauttaa.

– Jos tarvitset mikron tai laatikollisen lipaston huoneeseesi, lue huonetiedot ennen varaamista. Kun varaat, saavut ja purat tavarasi, on myöhäistä muuttaa mitään.

Katso myös: Tällaista on koirien omassa hotellissa! Johtaja Esko kertoo, onko koirien hotellihuoneessa televisio, ja pitääkö koirien pakata lomalle mukaan leluja. Juttu jatkuu videon alla.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lue myös: Vähävarainen yksinhuoltaja tiedusteli vain ilmaista parkkipaikkaa – lomakohteessa odottikin yllätysten sarja

Asiakkaalta voidaan pyytää luottokortin numeroa

Vaikka saman ketjun hotellit yrittävät tarjota samanlaisia palveluja, kaikkeen ne eivät pysty.

– Älä ylläty, kun meillä ei olekaan samoja palveluja ja ruokalistaa kuin siinä toisessa hotellissa, jossa asuit toisessa kaupungissa, Justin vinkkaa.

Sisäänkirjautuessaan asiakas voi palvelulistauksen lisäksi yllättyä siitä, että häneltä pyydetään luottokortin numeroa.

– Joka päivä, ilman poikkeuksia, meille saapuu vieraita, jotka aloittavat sodan, jotta heidän kortilleen ei ilmestyisi 25 dollarin katevarausta, Justin kuvailee.

Kortin tiedot ja katevaraus ovat mahdollisia vahinkoja varten; jos asiakas esimerkiksi tuhoaa huoneen tai tyhjentää minibaarin salaa, häntä voidaan veloittaa. Justinin mukaan katevarausta ei kuitenkaan kannata pelästyä, sillä sitä ei luonnollisesti veloiteta, jos mitään veloitettavaa ei ole.

Katso myös: Uskaltaisitko astua tähän uima-altaaseen? Yhdysvaltain Houstonista löytyy uima-allas, joka ei todellakaan sovi heikkohermoisille! Juttu jatkuu videon alla.

0:54img

Lue myös: Alisa ja Susanna heittivät astetta irstaamman road tripin Suomessa – reitillä muun muassa Hevonperse ja Terskanperä: "Ei tätä tarvinnut miettiä kahta kertaa"

"Kyllä, huoltoasemat myyvät aivan samoja naposteltavia halvemmalla"

Hotellimajoituksen hinnastakaan ei kannata alkaa tinkiä saapuessaan. Justinin mukaan on aivan turha vedota siihen, että jollakin alesivustolla hinta oli halvempi, sillä hänellä ei ole valtuuksia antaa suuria alennuksia huonehinnasta. Muistakaan hinnoista ei kannata tinkiä.

– Kyllä, huoltoasemat myyvät aivan samoja naposteltavia kuin me, ja halvemmalla. Ei, sinun ei tarvitse kertoa tästä meille, Justin muotoilee.

– Kun olet hotellissa, kaikessa on kyse luksuksesta ja kätevyydestä. Se valitettavasti heijastuu naposteltavien ja muiden tuotteiden hintaan.

Katso myös: Täällä lapset eivät häiritse! Suomalaishotelliin avattiin vain aikuisille tarkoitettu kerros vuonna 2019. Juttu jatkuu videon alla.

1:03img

Älä yritä tupakoida salaa – jäät kuitenkin kiinni

Jokainen huone siivotaan ja tarkastetaan ennen seuraavaa vierasta. Siksi mahdolliset tuhotyöt ja sääntörikkomukset tulevat vääjäämättä esiin.

Lue myös: Samassa hotellissa napattu kuva, välissä kolme vuotta – naisen uutta bikinikroppaa ylistetään

Vaikka tupakointi on yleisesti kielletty monessa paikassa, silti osa asiakkaista yrittää tuprutella huoneessaan salaa – ja jää auttamatta kiinni siitä.

– Olen nähnyt aivan kaikki tavat, joilla ihmiset yrittävät piilotella tupakansavua, ja jokainen piilottaja on saanut 250–500 dollarin sakot. Ei se pyyhe oven alla, se kynttilä tai edes kylpyhuoneen tuuletusaukko auta niin hyvin kuin oletatte, Justin kuvailee.

– Jos päätät polttaa huoneessa, me löydämme sinut – ja tulemme myös laskuttamaan sinua.

Lue myös: Sviitti ei ollut ihan sitä, mitä vieras odotti: "Ajattelin itsekseni, että 'outo nimi', ja kohtasin tämän…"

Lue myös: Järkyttävät buffetkuvat julkaissut keittiöpäällikkö Aki arvelee MTV:lle: Tässä todennäköisin syy ihmisten "sikailuun"

Katso myös:  Vuh vuh! Tässä ovat Edda ja Peppi, jotka viettävät uuttavuotta raketteja paossa hotellihuoneessa:

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lue uusimmat lifestyle-artikkelit!

Lähteet: Insider.com, Instagram/justin_a_

Tuoreimmat aiheesta

Matkailu