Asiakas reklamoi Facebookissa keikkalippujen hinnasta – helsinkiläinen yökerho vastasi kärkevästi: "Sulla on loppuvuodeksi porttikielto"

Sosiaalisessa mediassa leviää kuvakaappaus, jossa helsinkiläinen yökerho Hercules vastasi erikoiseen sävyyn asiakkaan kriittiseen palautteeseen Facebookissa.

Kevät ja alkukesä ovat olleet vaikeaa aikaa koronarajoitusten vuoksi ravintola-alalla. Etenkin yökerhot ovat olleet ahtaalla turvamääräysten takia, jotka purettiin vasta heinäkuussa.

Helsinkiläinen yökerho Hercules on avannut rajoitusten myötä jälleen ovensa ja ravintola ilmoitti 14. heinäkuuta Facebook-sivullaan aloittaneensa lipunmyynnin Einin keikalle, joka järjestetään yökerhossa lauantaina 25. heinäkuuta.

Sosiaalisessa mediassa leviää nyt kuvakaappaus julkaisusta sittemmin jo poistetuista kommenteista. Kuvakaappauksesta näkyy, että eräs asiakas on kirjoittanut kipakan palautteen sisäänpääsymaksusta.

 – Nyt kun yökerho viimein avataan, niin nyljetään 19 euroa sisäänpääsystä. Pitäkää hauskaa ihan keskenänne, hän sivalsi.

Herculeksen tililtä vastattiin kuvakaappauksen perustella vähintäänkin samalla mitalla. Ensimmäisessä vastauksessa kerrotaan, että 19 euron hinta sisältää yökerhon normaalin viiden euron suuruisen sisäänpääsymaksun, mutta muutoin rahat menevät artistille.

– Eli lipuista artisti saa 14 euroa. Tästä vähennetään vielä alv 10 % ja Tiketin palvelumaksu 2,50 euroa per lippu. Miten itse hinnoittelisit työsi? Onko mielestäsi tässä jotain väärin? Laulaja on lippuriskillä, emmekä voi ottaa tupaa täyteen koronan vuoksi kuitenkaan, yökerhon nimissä selvitetään.

Sitten kommentin sävy muuttuu kuitenkin täysin.

– Tässä ei kuitenkaan rikastu. Ei ole pakko tulla paikalle, mutta ihan perseestä tämmöinen nillitys. Bändi tulee paikalle jostain hevon vitusta, äänimiehet ja systeemit. Sisään otetaan mitä otetaan.

Tämän perään ravintola on lisännyt vielä toisenkin kommentin.

– Sulla on loppuvuodeksi porttikielto vittumaisen nillityksen vuoksi. Me ei tommoista jakseta katsella, kun yritetään parhaamme tehdä artistien ja koko yhteisön eteen tämän kaiken paskan jälkeen. Pidä hauskaa ihan yksinäsi!

MTV Uutiset tavoitti Herculeksen omistajan Erkki Kosken torstaina puhelimitse. Myös Koski oli jakanut kyseisen kuvakaappauksen henkilökohtaisella Facebook-tilillään. Päivitys oli ainakin vielä torstaina aamupäivällä julkinen ja se on lähtenyt leviämään sosiaalisessa mediassa.

Hän oli asiaan liittyen varsin vaitonainen, eikä haastattelun aikana käynyt ilmi, kuka Herculeksen nimissä jätetyt kommentit oli kirjoittanut.

– No osittain joo, Koski vastasi, kun häneltä tiedusteltiin, pitääkö paikkansa, että asiakas on saanut porttikiellon yökerhoon sosiaalisessa mediassa antamansa kommentin perusteella.

Onko teidän yrityksenne linjanmukaista reagoida näin voimakkaasti asiakaspalautteeseen?

– No ei kai. Tämä oli yksittäinen tapahtuma, vastaa Koski, jonka mukaan vastaavaa palautetta lippujen hinnoittelusta ei ole muuten tullut.

Hän ei ottanut haastattelussa kantaa siihen, miksi asiakkaalle oli vastattu niin tiukkaan sävyyn tai siihen, onko Facebookissa annettu kitkerä kommentti pätevä syy antaa asiakkaalle porttikielto.

Et siis koe, että tämä asiakaspalaute olisi hoidettu huonosti Facebookissa?

– No en. Aivan loistavasti hoidettu, Koski tyytyi toteamaan.

Kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun samainen yökerho joutuu otsikoihin. Helsingin Sanomien Nyt-liite kertoi kesällä 2017, että Tämän kylän homopoika -blogia kirjoittava Eino Nurmisto syytti Koskea rasismista.

Koski on toinen omistaja Oy MOEK Trading Ltd -nimisessä yrityksessä, joka omistaa Herculeksen lisäksi myös toisen homobaarin, Mann's Streetin. Hän kiisti Nyt-liitteen haastattelussa rasismisyytökset.

Lue myös:

    Uusimmat