Nykyhallitus ei voi ottaa kunniaa talouskasvusta, arvioivat talousasiantuntijat Savon Sanomille. Sulat myönteisistä talousluvuista menevät edellisten hallitusten hattuihin niiden avustuspäätösten takia.
Rakennusteollisuus RT:n pääekonomisti Sami Pakarinen sanoo, että noin puolet koko maan rakentamisen kasvusta on Länsimetron ja Kehäradan päätösten seurausta.
Handelsbankenin pääekonomisti Tiina Helenius varoisi tässä vaiheessa tekemästä tulkintaa, että nykyhallituksen kilpailukykysopimus näkyy jo talouskasvuna. Palkansaajien tutkimuslaitoksen PT:n ennustepäällikkö Eero Lehto puolestaan arvioi, että kaikki Suomeen tulleet investoinnit ovat jäljitettävissä muihin syihin kuin kiky-sopimukseen.
Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) sanoi hiljattain, että kiky-sopimuksen vaikutukset alkavat näkyä.