Auto 2016 -tapahtumassa yli 2 500 koeajoa – "Aika erikoinen viikonvaihde automyyjille"

AUTO_AUTO_317
Auto 2016 -tapahtumassa oli näytillä automaailman kuumimpia uutuuksia.Heidi Koivunen / Messukeskus
Julkaistu 22.11.2016 17:54

MTV LIFESTYLE

Helsingin Messukeskuksessa viikonloppuna järjestetty autoilutapahtuma Auto 2016 toi paikalle lähes 30 000 kävijää 

Mukana viikonlopun megatapahtumassa tapahtumassa olivat lähes kaikki Suomessa myytävät automerkit ja esittelyssä laaja kattaus uutuusmalleja.

Ensimmäistä kertaa järjestetyssä tapahtumassa vieraili yli 27 000 autoilusta kiinnostunutta messuvierasta. Lisäksi uusiin autoihin pääsi tutustumaan samanaikaisten tapahtumien kävijät, joita oli autotapahtuman aikana noin 4 000. Messukeskuksen Auto 2016 -tapahtumassa vieraili siis viikonlopun aikana yhteensä noin 31 000 kävijää. Tapahtumaan osallistui 80 näytteilleasettajaa, autoja oli osastoilla lähes 300 ja koeajossa lähes 200.

Messukeskus järjesti tapahtuman yhteistyössä Autotuojat ry:n kanssa.

– Tapahtuma oli erittäin onnistunut autokaupan kannalta. Kävijäprofiili oli kohdillaan, sillä tapahtumassa kävi paljon henkilöitä, jotka ovat aikeissa ostaa uuden auton, kertoo Autotuojien toimitusjohtaja Tero Kallio.

Kolmen päivän aikana ajettiin yhteensä 2 521 koeajoa. Noin kymmenen kilometrin mittaiselle reitille lähti mukaan aina merkin edustaja, joten koeajaja sai samalla tietoa auton ominaisuuksista.

– Koeajot sujuivat suunnitelmien mukaan ja aikataulussa pysyttiin hyvin. Koeajajilta tuli paljon hyvää palautetta. Suosituimpia automerkkejä ajettiin jopa yli 90 kertaa päivän aikana, joten tämä oli aika erikoinen viikonvaihde myös automyyjille, kertoo tapahtumasta vastaava Jori Vainio Messukeskuksesta.

Tapahtuma sai ostajat liikkeelle

Kävijätutkimuksen mukaan 88 prosenttia kävijöistä oli tyytyväisiä tapahtumaan. Vastanneista 83 prosenttia kertoi vierailun vaikuttavan seuraavan automerkin ja -mallin valintaan. Uuden auton aikoo hankkia seuraavan kolmen vuoden aikana varmasti tai mahdollisesti 88 prosenttia kävijöistä.

Kantar TNS teki kävijätutkimuksen tapahtuman aikana ja haastatteli siihen 300 kävijää. Kävijöistä hieman yli puolet oli pääkaupunkiseudulta. Kävijöiden keski-ikä oli 39 vuotta ja noin neljäsosa kävijöistä oli naisia.

Messukeskus järjesti Auto 2016 -tapahtuman yhdessä Autotuojat ry:n kanssa. Tapahtuma järjestettiin nyt ensimmäistä kertaa. Seuraavan tapahtuman ajankohta päätetään myöhemmin.

Lähde: Messukeskus

***

0:53img

Tuoreimmat aiheesta

Auto 2016