Tallipäällikkö: Yves Matton Kuljettajat: Mads Östberg, Kris Meeke, Khalid Al-Qassimi, (Sebastien Loeb) Automalli: Citroën DS3 WRC Päämaja: Versailles, Ranska Merkkimestaruudet: 8 (2003-05 ja 2008-12)
Citroën tuli ryminällä mukaan MM-ralleihin kaudella 2001. Heti Xsara-mallin WRC-auton ensimmäisessä osakilpailussa Kataloniassa talli piti Jesus Purasin ja Philippe Bugalskin voimin kaksoisjohtoa ennen kuin tekniset viat johtivat keskeytyksiin. Debyyttivoitto tuli Purasin ajamana Ranskassa 2001.
Kausi 2003 oli Citroënin ensimmäinen täysi MM-rallikausi. Sébastian Loeb hävisi kauden kuljettajien mestaruuden niukasti Subarun Petter Solbergille, mutta ranskalaiskuljettaja siivitti Citroënin ensimmäiseen valmistajien maailmanmestaruuteen.
Kaudesta 2004 lähtien rallipolut ovatkin sitten olleet viisi peräkkäistä mestaruutta ajaneen Citroën-kuski Loebin hallinnassa, tosin valmistajien mestaruus karkasi kausilla 2006 ja 2007 Fordille, mutta Loeb ajoi silloinkin kuljettajien tittelit. Kaudella 2006 Citroën ei ollut sarjassa tehdastallina, vaan automerkkiä edusti Kronos-talli.
Citroën otti kaudella 2007 käyttöönsä uuden C4 WRC -automallin. Loeb ja Dani Sordo ajoivat Citroënille valmistajien maailmanmestaruuden sekä 2008, 2009 että 2010. C4 WRC:llä voitettiin kaikki sillä ajetut asfalttirallit.
Luotettava kakkoskuski Sordo sai tehdä tilaa uudelle ranskalaistähdelle Sébastien Ogierille jo kauden 2010 sorakisoissa. Ogier siirtyi pitkällä sopimuksella tallin tehdaskuskiksi viime kaudella ja siivitti Loebin kanssa ranskalaisvalmistajan merkkimestaruuteen uusien WRC-sääntöjen mukaisella DS3-automallilla.
Loebin ja Ogierin välillä kipinöi vuonna 2011, joten talli päätti mestaruuskauden jälkeen korvata Ogierin Fordin jättäneellä Mikko Hirvosella. Ogier puolestaan siirtyi Volkswagenin palkkalistoille.
Kaudella 2012 Loeb ja Hirvonen siivittivät Citroenin jälleen merkkimestaruuteen muun muassa viiden kaksoisvoiton avustuksella. Hirvonen nappasi Citroen-uransa ensimmäisen voiton Sardiniassa kauden toiseksi viimeisessä osakilpailussa. Hän ajoi ensimmäisenä maaliin myös keväällä Portugalissa, mutta auton kytkimen ja turbon sääntöjenvastaisuuksien seurauksena hänen voittonsa hylättiin tuolloin.
Kesken kauden 2012 Loeb ilmoitti siirtyvänsä kevennettyyn MM-ohjelmaan kaudeksi 2013. Loeb osallistui kauden aikana vain neljään osakilpailuun, voittaen niitä kaksi (Monte Carlo ja Argentiina). Mikko Hirvosen osalta vuosi 2013 sujui mollivoittoisesti: kauden parhaiksi sijoituksiksi jäivät kakkossijat Meksikosta ja Portugalista. MM-loppupisteissä Hirvonen jäi neljänneksi eikä Citroen pystynyt enää uusimaan merkkimestaruuttaan.
Kaudeksi 2014 Citroen uudisti kuljettajapakkansa, kun kisakuskeiksi ilmoitettiin Norjan Mads Östberg, Britannian Kris Meeke ja Arabiemiraattien Khalid Al-Qassimi.