Syntynyt: 17.12.1983 Gap, Ranska Talli: Volkswagen Motorsport Auto: Volkswagen Polo R WRC Kakkoskuljettaja: Julien Ingrassia (FRA) Kuljettajien mestaruudet: 2013 ja 2014.
Ranskalaisesta Sébastien Ogier lunasti odotukset kaudella 2013. Voitettuaan kuljettajien maailmanmestaruuden hän lunasti paikkansa rallihuipulla maanmiehensä ja kaimansa Sébastien Loebin manttelinperijänä.
Ogier pääsi mukaan Ranskan autoliiton nuorten kuljettajien kehitysohjelmaan vuonna 2005. Seuraavat kaksi vuotta Ogier kilpaili Ranskan Peugeot 206 -cupissa, jonka mestaruuden hän voitti 2007.
Ogier voitti kaudella 2008 ylivoimaisesti juniorien maailmanmestaruuden Citroënin S1600-auton ratissa. Uran ensimmäinen MM-ralli Meksikossa toi hänelle luokkavoiton lisäksi yhden MM-pisteen kokonaiskilpailun kahdeksannesta sijasta.
Ogier pääsi kokeilemaan vauhtiaan Citroënin WRC-autolla jo kauden 2008 päätösosakilpailussa Walesissa. Alkutahdit olivat suorastaan sensaatiomaiset, sillä Ogier ajoi pohja-ajan ensimmäisellä erikoiskokeella ja johti kisaa kolmen erikoiskokeen ajan. Ranskalaisen kisa päättyi kuitenkin lopulta ulosajoon.
Ogier pääsi ajamaan kauden 2009 Citroënin junioritallissa. Alkuvuosi sujui ranskalaiselta opettelun merkeissä, mutta kauden edetessä hän alkoi päästä yhä parempaan vauhtini. Paras tulos oli toinen sija Kreikan MM-rallista.
Kaudella 2010 Ogier teki lopullisen läpimurtonsa rallieliittiin voittamalla Portugalin ja Japanin osakilpailut. Kesken kauden Citroënin tehdastalliin nostettu ranskalainen osoitti hallitsevansa myös Keski-Suomen nopeat soratiet: kakkossija niin vähäisellä Jyskälä-kokemuksella oli huikea suoritus. Soralla Ogier oli useimmiten jopa Loebiä nopeampi, mutta asfaltilla hänellä oli vielä opeteltavaa. Virheet kauden kolmessa viimeisessä osakilpailussa pudottivat Ogierin MM-sarjan kakkostilalta neljänneksi.
Suomalaisen Kim Vatasen manageroima Ogier ei suostunut jäämään mestaripilotti Loebin varjoon Citroënin tehdastallissa kaudella 2011. Ogierin ja Loebin välit tulehtuivat tiettävästi jo kauden toisessa osakilpailussa Meksikossa. Ranskalaiskuljettajat lähtivät tukevassa kaksoisjohdossa päätöspäivään, mutta Loeb ei suostunut varmistelemaan kakkossijaansa vaan lähti jahtaamaan tallikaveriaan. Hiillostus johti Ogierin ulosajoon ja keskeytykseen.
Ogier voitti kauden 2011 aikana kaikkiaan viisi osakilpailua, mukaan lukien Saksan ja Ranskan asfalttirallit. Hän oli tiukasti mukana mestaruustaistossa, mutta loppukaudesta Citroën ilmoitti, että Ogier ei saa ajaa mestaruudesta vaan joutuu tyytymään kakkoskuskin rooliin Loebin takana.
Lopulta Ogier ja ranskalaistiimi ajautuivat niin pahasti törmäyskurssille, että lupaava ranskalaiskuljettaja siirtyi Volkswagenille kauden jälkeen. Kaudella 2012 Ogier ajoi Volkswagenin kanssa samaan konserniin kuuluvan Skodan S2000-kilpurilla MM-sarjassa. Lisäksi hän keskittyi Polo R WRC -auton kehitystyöhön.
Kausi 2013 oli Ogierille täysosuma: hän voitti yhdeksän osakilpailua 13:sta. Kauden pääteeksi hän pääsi juhlimaan sekä kuljettajien että valmistajien mestaruutta.
Kausi 2014 oli jälleen Ogierin juhlaa: Kahdeksan osakilpailuvoittoa 13:sta varmistivat toisen peräkkäisen kuski- ja tallimestaruuden.