Virvoitusjuomajätti Coca-Colan liikevoitto romahti vuoden toisella neljänneksellä.
Yhtiön voitto tippui 60 prosenttia, mutta silti yhtiö teki voittoa noin 1,2 miljardia euroa. Myös liikevaihto laski, se on nyt noin 8,3 miljardia euroa.
Heikentynyttä tulosta selittävät yhtiön tuotannossa tapahtuneet muutokset. Coca-Cola on myynyt pullotuslaitteistoaan Pohjois-Amerikassa. Yhtiö tahtoo jatkossa myydä entistä enemmän sokerittomia ja hiilihapottomia juomia, koska sokerilimujen myynti on heikentynyt.
Coca-Colan valmistamien juomien suosio on kuitenkin yhä vakaata. Esimerkiksi mehupohjaisten- ja maitojuomien sekä kahvi- ja teejuomien myynti kasvoi. Limuista kävi hyvin kaupaksi sokeriton Coca-Cola Zero Sugar, jonka myynti lisääntyi Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Latinalaisessa Amerikassa.