Hjallis Harkimo uskoo löytävänsä syksyllä 2018 MTV3-kanavalla alkavasta Diilistä yritykseensä huippuosaavan markkinointijohtajan.
Liikemies Hjallis Harkimon luotsaama Diili tekee paluun MTV3-kanavalle syksyllä 2018. Harkimo etsii ohjelmassa markkinointijohtajaa esports-tapahtumiin keskittyvään yhtiöönsä Starsquadiin. Harkimon mukaan tulevan markkinointijohtajan olisi oltava ennen kaikkea ihminen, joka pystyy näkemään ja käsittelemään suuria kokonaisuuksia.
– Se on aika laaja-alainen homma kuitenkin.
Markkinointijohtajan tulisi olla idearikas, energinen ja pelkäämätön. Lisäksi Harkimo painottaa erityisesti sosiaalisten taitojen tärkeyttä työssä.
– Tärkeimmät piirteet on aina tuollaisessa ammatissa ne, että olet joviaali, tulet toimeen ihmisten kanssa ja sinun on helppo neuvotella kaikkien kanssa. Ne on ne mitä vaaditaan.
Hakemuksia ohjelmaan tuli todella valtava määrä, mutta Harkimoa asia ei yllättänyt, päinvastoin. Liikemies ei itse käy läpi tulleita hakemuksia, vaan ohjelman tiimi valitsee joukosta parikymmentä parasta ehdokasta lopulliseen haastatteluun Harkimon ja tuotantoyhtiön kanssa, jonka perusteella kisaajat valitaan.
– Kyllä arvasin, että niitä tulee paljon. Kyllähän sen tietää, että ihmiset haluaa olla televisiossa ja tämä on kiinnostava juttu.
Liikemies on luottavaisin mielin siitä, että joukosta löytyy timanttinen huippuyksilö työhön.
– Kyllä siinä on nyt niin paljon valinnanvaraa, että ihmettelen, jos ei löydy. Siellä on joukossa kuulemma todellisia ammattilaisia.
Ohjelman vastaavan tuottajan Tomi Suomelan mukaan katsojat tulevat saamaan sitä, mitä Diililtä on totuttu näkemään: myyntihenkisiä kilpailijoita, jotka kisaavat perinteisissä myynnin ja markkinoinnin tehtävissä.
– Yksi tärkeimmistä toimenkuvista palkattavalla henkilölle tulee olemaan esports-tapahtumien kaupallistaminen, joten toki tämä huomioidaan sisältöä ja tehtäviä suunnitellessa, Suomela kertoo.
Suomelan mukaan ohjelmaan haetaan vahvoja hahmoja, mutta mukaan ei pääse pelkästään viihdearvon puolesta.
– Esimerkiksi Jethro Rostedt ja Sampo Kaulanen ovat hyviä esimerkkejä henkilöistä, jotka erottuivat aikoinaan ohjelmassa omina itsenään, mutta silti omasivat kovan ammatillisen myyntitaustan, Suomela summaa.