Edustus-Bemarin kasvojenkohotus tuo mukanaan X7-luksusmaasturista tuttuja piirteitä.
Baijerilaisvalmisteisten autojen keuloilta löytyvät legendaariset "munuaiset" ovat olleet viime aikoina kasvamaan päin. Lokakuussa esitelty X7-luksusmaasturi osoitti myös sen, ettei niille ole olemassa lainkaan maksimikokoa.
Detroitin autonäyttelyssä esitelty uusi 7-sarjan edustussedan jatkaa X7:n viitoittamalla tiellä. Maski nimittäin häkellyttävän suuret keulan muihin mittoihin nähden. BMW:n mukaan keulagrilli on kasvanut edellisestä sukupolvesta 40 prosentilla.
Päivitystä on tarjolla myös perän muotoihin. Muodissa oleva koko takaliston leveydeltä loistava valoraita nähdään nyt myös 7-sarjassa. Kyljestä katsottuna merkittävin ero edelliseen on kylkilistan hieman jyrkempi muoto.
Lue myös
Hjallis Harkimo ajaa parinsadantonnin Bemarilla – ”Liian hyvä auto mulle”
Jopa 585 hevosvoimaa
Etu- ja taka-akselin ilmajouset ovat vakiovaruste. Kuljettajaa hemmotellaan 12,3-tuumaisella digitaalisella mittaristolla ja 10,3-tuumaisella kojelautaan kiinnitetyllä kosketusnäytöllä – ilmastoiduista ja hierovista istuimista nyt puhumattakaan.
Uusi seiskasarjalainen saapuu tarjolle kuusi-, kahdeksan- ja kaksitoistasylinterisinä variantteina. Bensamoottoreista saadaan tehoa irti 210 kilowatista (286 hv) aina 430 kilowattiin (585 hv, M760Li). Jopa neljällä turbolla varustettuja dieselmoottoreita tarjotaan 195-kilowattisesta (265 hv) 294-kilowattiseen (400 hv).
Tarjolla on luonnollisesti myös ladattava hybridi. BMW:n mukaan pelkällä sähköllä voidaan kulkea enimmillään noin 60 kilometriä.