Suomalaiset ovat jo pitkään menestyneet maailmalla mobiilisovelluskauppojen kautta erityisesti peleissä Supercellin, Rovion ja muutamien muidenkin vetämänä. Viime aikoina on nähty lupaavia nousuja myös muissa kategorioissa.
Yksi hyvin maailmallakin kelvannut suomalaissovellus on Sumoingin Recolor, joka iskee myös Suomessa jylläävään mutta maailmallakin tuttuun aikuisten värityskirjojen trendiin digitaalisesti omalla värityssovelluksellaan.
Nyt Recolor saa uutta vauhtia, sillä se on mukana ilmastonmuutoksen vastaista taistelua esiin nostavassa WWF:n Celebrate the Earth -kampanjassa ja tämän ansiosta Apple on nostanut sen esiin App Storensa etusivulla myös Yhdysvalloissa. Recolor on päässyt hyvään suomalaisten sovellusten seuraan, sillä kuten alta löytyvä aiemman mobiilialan analyytikon, nykyisen pelialan neuvonantajan ja sovellusmarkkinoita tiukasti seuraavan Tero Kuttisen twiittaama kuva kertoo, pääsevät maapallon pelastamisen hengissä esiin myös joukko suomalaispelejä, kuten Supercellin Hay Day, Rovion Angry Birds 2, Seriouslyn Best Fiends sekä suomalaisten EA:lle tekemä SimCity Buildit.
Kampanjassa esimerkiksi Recolor-sovelluksessa tehdystä WWF-erikoisvärityspakkauksen ostosta menee 100 prosenttia tukemaan WWF:n toimintaa.
Recolor on viime aikoina kivunnut ylöspäin App Storen suosituimpien sovellusten listoilla. Yhdysvalloissa se on nyt onnistunut murtautumaan ladatuimpien iPad-sovellusten TOP50-joukkoon ollen juuri nyt sijaluvulla 46. Recolorin bisnes perustuu sovelluksen kaikki mahdollisuudet avaavan maksullisen tilauksen myyntiin.
Recolor löytyy ja on ladattavissa App Storesta, iPadille ja iPhonelle.