Toyota Gazoo Racing -talli starttaa päivitetyllä autolla toiseen kauteensa rallin MM-sarjassa.
Toyota Yaris WRC -auto oli yllättävänkin suorituskykyinen heti ensimmäisellä kaudellaan. Jari-Matti Latvala toi autolle avausvoiton vuoden toisessa MM-rallissa Ruotsissa, ja heinäkuun lopussa Esapekka Lappi nappasi MM-uransa ensimmäisen ykkössijan Jyväskylässä Yariksella.
Yaris WRC:n aerodynamiikkapakettiin on tehty päivityksiä ennen kautta 2018. Myös konehuoneen puolelta löytyy uudistuksia.
- Päivitykset ehkä näyttävät rajuimmilta kuin mitä ne oikeasti ovat. Puskurissa on hieman enemmän ilmanohjaimia, jotka helpottavat ainakin Jyväskylässä – siellä ei varmaan näy niin rajuja hyppyjä kuin viime vuonna. Aerodynamiikka toimii paremmin kovassa vauhdissa myös keulassa. Olemme saaneet kääntyvyyttä pikkaisen lisää, Lappi kertoo MTV Sportille.
- Meille tuli myös uusi moottori, mikä toi ajomukavuutta. Siihen tuli lisää vääntöä, joten sitä on nyt helpompi käsitellä ja sillä pystyy ajamaan isommilla vaihteilla. Katsotaan, onko se parempi kuin muilla, Lappi lisää.
Myös Toyotan kuljettajakokoonpanoon tuli hieman päivityksiä täksi vuodeksi, kun Ott Tänak pestattiin tiimiin Juho Hännisen tilalle. Tänak kilpaili pitkään M-Sport-tallin Fordilla, jolla hän ajoi uransa avausvoitot viime kaudella. Lapin mukaan Tänak on tuonut mukanaan hyviä ideoita M-Sportilta, joka juhli viime vuonna kuljettajien ja tallien mestaruutta.
- Hän oppi paljon Fordin ajoilta. Emme ehkä ole vielä pystyneet rakentamaan niitä juttuja, joita hän haluaisi. Mutta varmaan kevään edetessä nähdään, toimivatko hänen tuomansa ideat meidän autossa, Lappi sanoo.
4:33