F1-sarjan alkavan kauden sääntömuutokset eivät välttämättä tuota toivottuja tuloksia, pelkää Manor-tallin pääsuunnittelijana viime kaudella toiminut Luca Furbatto.
Ensi kauden autoissa korostetaan aiempaa enemmän aerodynamiikkaa ja mekaanista pitoa. Muutoksien on toivottu tuovan pelikenttää tasaisuutta, mutta Furbatto uskoo isojen resurssien jatkavan yhä jyräämistään.
– Erityisesti Mercedes ja Red Bull ovat aina rakentaneet autoihinsa paremman rungon kuin pienemmillä resursseilla varustetut kilpailijansa. Enemmän downforcea kehittävissä autoissa heidän pitonsa vain paranee. Se kasvattaa tallien välisiä eroja, vaikka kaikki toivovat tilanteen kehittyvän toiseen suuntaan, Furbatto kertoi F1-journalisti Leo Turrinin blogissa.
Furbatto ei myöskään odota aerodynamiikan kykenevän tasoittamaan ensi kaudella voimanlähteiden tehoeroja.
– En odota siinä tapahtuvan muutosta parempaan. Itse asiassa uskon tapahtuvan aivan päinvastoin. Kauden 2017 autolla ajetaan suurempi osuus kierroksesta täydellä kaasulla, joten suurista tehoista nauttivien tallien etu ainoastaan kasvaa, Furbatto ennakoi.
– Uskon voittojen ratkaistavan Mercedeksen ja Red Bullin välillä. Red Bull on aina valmistanut Adrian Neweyn johdolla hyvän auton, kun taas Mercedeksen auto on erittäin tasapainoinen kokonaisuus sarjan parhaalla moottorilla varustettuna. Myönnän kuitenkin, että saatamme nähdä joitakin yllätyksiä, jotka voivat sekoittaa pakkaa, Furbatto lisäsi.