Facebookin toimitusjohtaja Mark Zuckerberg sanoo tukevansa Yhdysvaltoihin suunniteltua lainsäädäntöä, jolla internetin poliittista mainontaa säädeltäisiin aiempaa tiukemmin.
Katso videolta, kuinka selvität, mitä tietoja Facebook on sinusta kerännyt.
Zuckerberg kertoi myönnytyksestä vain päiviä ennen kuin hänen on tarkoitus mennä kongressin kuultavaksi.
Zuckerberg sanoi myös, että Facebook alkaa vaatia poliittisiin asioihin kantaaottavien mainosten julkaisijoilta henkilöllisyyden vahvistuksia sekä sijaintitietoja. Aiemmin yhtiö on kertonut toimivansa näin vain suoraan vaaleihin liittyvien mainosten kohdalla.
– Yritykset vaikuttaa vaaleihin ovat yhtä julkaisualustaa suurempi ongelma ja siksi me kannatamme lakiehdotusta, joka kantaa nimeä the Honest Ads Act, Zuckerberg kirjoitti Facebookissa julkaistussa kirjoituksessa.
Vasta pari päivää sitten Facebook kertoi, että jopa 87 miljoonan Facebookin käyttäjän tiedot ovat saattaneet päätyä hämäristä toimistaan julkisuusmyrskyyn joutuneen konsulttiyhtiö Cambridge Analytican haltuun.
Viime syyskuussa Facebook paljasti, että vääriä nimiä käyttäneet venäläiset olivat hyödyntäneet sosiaalista mediaa tarkoituksenaan vaikuttaa yhdysvaltalaisten äänestäjien mielipiteisiin ennen ja jälkeen vuoden 2016 presidentinvaalien.