Facebook on virallisesti vahvistanut aikovansa nyt julkaista uuden Messenger Day eli suomeksi Messengerin Oma päivä -toiminnon maailmanlaajuisesti. Suomessa toiminto on ollut laajasti käytössä jo joulukuun alkupuoliskolta asti.
Messengerin päivässä on kyse vastaavasta toiminnosta, jonka Facebook on jo kopioinut myös Instagram Stories ja juuri myös WhatsApp Tila -nimillä muihin sovelluksiinsa: se käsittää 24 tuntia esillä pysyvät kuva- ja videojulkaisut, jotka ovat katseltavissa koko ruudulla. Kavereiden jakamat päiväjulkaisut näkyvät Messengerin kotinäkymän ylälaidassa.
Muista toiminnon kopioista Messengerin päivään tehdyt julkaisut eroavat hienoisesti tarjoamalla katselijalle kehotteita erilaisista reaktioista, joilla päiväjulkaisuun voi vastata. Lisäksi Messengerin tavallinen keskustelunäkymä kertoo myös, jos vastapuoli on jakanut jotain katseltavaa omaan Messenger-päiväänsä. Toisaalta keskusteluista voi myös poimia itse lähettämänsä kuvan tai videon helposti julkaistavaksi myös osaksi omaa päivää.
Messengerin päivän yhteydessä Facebook toi Messenger-sovellukseensa myös uuden monipuolisemman kameranäkymän, joka tarjoaa tyypilliset koristelumahdollisuudet emojeilla, tekstillä tai piirtämällä.
Facebook on tehnyt kaikkensa taistelussaan Snapchatia vastaan: sotaa ei ole jätetty vain yhden taistelijan varaan, vaan kamppailuun on valjastettu koko sovellusarsenaali. Tosin aivan kaikkea ei ole vielä Suomessa nähty: maailmalla Facebook testaa vastaavaa tarinatoimintoa jo myös Facebook-pääsovelluksessaan.