Ferrari painoi paniikkinappulaa – muutos nähdään jo ensi kisassa: "Ainoa ratkaisu on reagoida"

Ferrari sai hilattua onnekkaiden käänteiden avulla Charles Leclercin palkintopallille ja kilpailun kakkoseksi, mutta tulos ei peittänyt totuutta italialaistallin surkeasta vauhdista kauden avausosakilpailussa Itävallan Spielbergissä.

MAINOS

Koko F1-kausi C Morella!

Steiermarkin GP Itävallassa suorana 10.-12.7.
Pe: 1. harjoitukset klo 11.55, 2. harjoitukset klo 15.55
La: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 15.00
Su: Steiermarkin GP klo 16.05, ennakkotunnelmat klo 15.00

Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa

Jopa Leclerc myönsi kilpailun jälkeisessä lehdistötilaisuudessa, ettei nykyinen auto ole lainkaan kilpailukykyinen muiden kärkitallien luomuksiin verrattuna.

Ehkä osuvamman kuvan Ferrarin iskukyvystä antoi Sebastian Vettel, joka jäi sunnuntaina kymmenenneksi ja oli aika-ajoissa vasta 11:nneksi nopein kuljettaja.

Maranellossa tilanteeseen on reagoitu nopealla aikataululla.

– SF1000 ei suorittanut, ei edes verrattuna niihin odotuksiin, jotka sille asetettiin ennen viikonloppua, Ferrarin verkkosivuilla tiedotetaan.

– Tämän vuoksi kehitystyö on ollut käynnissä täydellä teholla jo jonkin aikaa.

Ferrari kertookin tuovansa alun perin kauden kolmanteen osakilpailuun Unkariin suunnitellun päivityspaketin jo ensi viikonloppuna, kun Itävallan Spielbergissä ajetaan jälleen.

– Tai ainakin joitain osia siitä, verkkosivuilla tarkennetaan.

Päivitys tuo uutta ilmettä tosin ainoastaan auton aerodynaamiselle puolelle, mikä ei poista tallin suurinta ongelmaa eli moottoritehojen puutetta.

Ferrarin toimitusjohtajan Louis Camillerin mukaan aika-ajosuoritus Itävallassa kauden avauksessa ei ollut hyväksyttävä.

– Ainoa ratkaisu on reagoida, ja olen tyytyväinen siihen välittömään reaktioon ja työhön, mitä (tallipäällikkö) Mattia (Binotto) ja hänen tiiminsä tekevät kaikilla tasoilla.

Camillerin mukaan ensi viikonloppuna nähtävän päivityspaketin lisäksi Ferrarin kehitystyöhön panostetaan tällä hetkellä entistä enemmän myös myöhemmin ajettavia kilpailuja silmällä pitäen.

Lue myös:

    Uusimmat