Ferrarin tallipäällikkö Maurizio Arrivabene kertoo tiimin tehneen tarkan analyysin Bahrainin F1-kisassa tapahtuneesta vaarallisesta varikkokäynnistä.
MAINOS
Kiinan F1-viikonloppu
C Morella!Perjantai: Harjoitukset klo 8.55
Lauantai: Harjoitukset klo 5.55, aika-ajo klo 8.55
Sunnuntai: Kiinan GP klo 8.55, ennakkotunnelmat klo 7.30!Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.
Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä!
LUE MYÖS: Räikkönen soitti yliajamalleen mekaanikolle sairaalaan – työntekijä palasi viimein kotiin
Italialaistallin mekaanikon sääri- ja pohjeluut murtuivat, kun Kimi Räikkönen vapautettiin varikkoruudusta matkaan ennen kuin vasenta takapyörää oli saatu vaihdettua. Arrivabenen mukaan onnettomuuden tutkinta keskittyi kolmeen osa-alueeseen.
– Meillä on menetelmä, jolla varmistetaan, että varikkostopit on tehty turvallisimman mukaan. Tässä tapauksessa meillä on kolme muuttujaa. Yksi käsittää inhimillisen hallinnan, yksi mekaanisen ja yksi elektroniset laitteet, Arrivabene kertoi perjantaina Kiinassa.
– Tässä meille sattui erhe eikä elektroninen laite lukenut vasenta takapyörää täydellisesti, mikä sitten antoi vihreän valon.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Ferrari on toiminut Arrivabenen mukaan täydessä yhteistyössä Kansainvälisen autoliiton FIA:n kanssa.
– Se on meidän intresseissämme, koska välitämme väestämme enemmän kuin muusta, Arrivabene sanoi.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.