Ferrarin uusin moottoripäivitys ei päässyt vielä viikonlopun Itävallan GP:ssä täyteen iskukykyynsä. Motorsport-sivuston mukaan todellinen jyrähdys kuullaan vasta tulevana viikonloppuna Silverstonessa, mutta siinäkin on kysymys vasta välietapista matkalla suureen menestykseen.
Ferrari käytti Itävallan päivitykseensä kolme jäljellä olleista neljästä moottorinkehitykseen annetusta poletista. Voimayksikköön vaihdettiin uusi polttomoottori sekä kineettistä energiaa kierrättävä MGU-K-yksikkö. Uusi turbomalli oli käytössä jo kesäkuun alun Kanadan osakilpailussa.
Motorsport.comin italiankielinen sivusto tietää kertoa, että Ferrarilla jäi Itävallassa runsaasti paukkuja varastoon suorituskyvyn osalta, koska kuskit joutuivat aika-ajoissa nostamaan jalkaa kaasulta sateen alettua ja kisassa sekä Kimi Räikkönen että Sebastian Vettel jäivät eri syistä muiden taakse jumiin.
Sivuston mukaan tulevana viikonloppuna ajettavassa Britannian GP:ssä nähdään ensimmäistä kertaa, mihin Ferrarin 061/1-nimeä kantava voimayksikkö todella pystyy. Yhtiön sisältä tulleiden tietojen mukaan jo ensimmäinen askel on merkittävä, mutta suurin harppaus on vasta tulossa.
Ferrari aikoo nimittäin käyttää viimeisen moottoripolettinsa kesätauon jälkeen elokuun lopussa ajettavan Belgian GP:n yhteydessä. Sen jälkeen italialaistallin moottoripäällikön Mattia Binotton suuri tehtävä huipentuu syyskuun alun kotikisaan Monzaan, jossa Ferrarin tavoitteena on – ei enempää eikä vähempää –Mercedeksen valmistaman moottorin lyöminen.