Kimi Räikkönen menetti liikaa aikaa kierroksella ohitettavien autojen takana Monacon GP:ssä, näkee Ferrarin tallipomo Maurizio Arrivabene.
Räikkönen starttasi kisaan paalulta ja pysyi kärjessä lähdössä, mutta menetti ykköspaikan tallitoverilleen Sebastian Vettelille varikkostoppien yhteydessä. Räikkönen tuli Ferrari-kuskeista ensin renkaidenvaihtoon, minkä jälkeen Vettel tykitti muutaman huippukierroksen ennen omaa stoppiaan.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Lisäksi suomalaiskuski joutui vielä kierroksella ohitettavien autojen taakse palattuaan radalle. Tapahtumat herättivät spekulaatioita siitä taktikoiko Ferrari MM-sarjaa johtavan Vettelin kärkeen varikkotoimillaan. Arrivabenen mielestä Räikkösen epäonni oli hitaammat kuskit.
– Mitä tulee Kimiin, hän menetti ikävä kyllä vähän liikaa aikaa kierroksella ohitettavien autojen takana, Arrivabene tiivisti Ferrarin tiedotteessa.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Tallipomon mukaan Ferrari toteutti alkuperäistä suunnitelmaa.
– Paalulta startannut Kimi johti kisaa varikkostoppiinsa saakka, joka tapahtui suunnitellulla kierroksella. Seb pysyi radalla muutaman kierroksen pidempään varmistaakseen (Red Bullin Daniel) Ricciardon pysymisen takanaan. Vettelin ajat paljon käytetyillä ultrapehmeillä renkailla olivat poikkeuksellisia, mikä on osoitus Pirellin renkaiden laadusta, Arrivabene jatkoi.
Kaiken kaikkiaan Monacon GP oli jättipotti Ferrarille, joka sai radalta ensimmäisen voittonsa sitten vuoden 2001 ja ensimmäisen kaksoisvoittonsa lähes seitsemään vuoteen.
– Tämä päivä on upea tulos koko tallille radalle, joka korostaa sekä auton että kuljettajan ominaisuuksia. Molemmat kuskimme ajoivat mestarin lailla, Arrivabene summasi.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.