Uusi Ford GT on saavuttanut Fordin historian nopeimman tuotantoauton tittelin. Uusi superauto on suunniteltu ratakäyttöön, ja vuoden 2016 kehitystestauksessa Calabogie Motorsport Parkin radalla Kanadassa se päihitti jopa McLaren 675LT:n ja Ferrari 458 Specialen saman testikuljettajan ajamina. Ford suoriutui kierrosajalla 2:09.8, McLaren ajalla 2:10.8 ja Ferrari 2:12.9. Auton painoa on saatu edeltään nähden alas hiilikuiturungolla sekä alumiinirakenteilla. GT:n kuivapaino jää alle 1400 kilon, jolla se sijoittuu painoluokassa tärkeimpien kilpailijoidensa McLaren 675LT:n ja Ferrari 488:n väliin.
Ford GT:n uusi voimanlähde on 3,5-litrainen tupla-ahdettu EcoBoost V6 -moottori, joka on edeltajänsä tapaan asennettu auton keskelle. Moottori tarjoaa 647 hevosvoiman tehon ja 347 km/h huippunopeuden. Kyseessä on tehokkain EcoBoost-moottori koskaan. Moottorin parina on seitsemännopeuksinen automatisoitu tuplakytkinmanuaalivaihteisto ja keraamiset jarrut. Takavetoiseen superautoon on valittavissa viisi eri ajotilaa, ja ajokorkeus on säädettävissä. Lisäksi autosta löytyy vakiona paljon tämän päivän mukavuusvarusteita kuten kosketusnäyttö, paranneltu viihdekeskuksen ja navigoinnin puheentunnistusjärjestelmä, älykäs avain sekä peruutuskamera, joten rataominaisuuksien lisäksi Ford GT soveltuu hyvin myös tavalliseen liikennekäyttöön.
Kaksipaikkaiseen superautoon kuljetaan ylöspäin nousevien siipiovien kautta, ja jousituksen ja aerodynamiikan osalta järjestelmien luvataan valmistajan mukaan mukautuvan aktiivisesti eritasoisille kuljettajille optimaalisiksi.
Kuvat: Ford