Pikamuotijätti H&M vähentää myymälöidensä määrää 250:llä ensi vuonna. Yhtiö on kertonut asiasta tiedotteessaan.
Yhtiön mukaan sulkemisten taustalla on asiakkaiden muuttunut kulutuskäyttäytyminen. Yhä harvempi hankkii vaatteensa myymälästä. Sen sijaan verkkokauppa on kasvussa.
Yhtiön ratkaisusta uutisoivan ruotsalaislehti Expressenin mukaan H&M on aiemmin aiemmin kertonut sulkevansa 170 kivijalkaliikettä kuluvan vuoden aikana. Expressenin mukaan tänä vuonna suljettujen tai suljettavien kauppojen määrä kipuaa kuitenkin todellisuudessa lähemmäs 180 liikettä.
Ensi vuonna yhtiö on sulkemassa Expressenin mukaan kaikkiaan 350 liikettä, mutta noin sadan liikkeen tilalle avataan samalla uusi. Käytännössä liikkeiden määrä siis vähenee 250:llä.
Ilmoitus myymälöiden sulkemisesta tuli samaan aikaan, kun yhtiö kertoi hieman ennakoitua paremmasta tuloksesta kolmannella vuosineljänneksellä.