Haasin F1-tallipäällikkö Günther Steiner ei anna arvoa kritiikille, jossa tallin menopelejä on syytetty Ferrarin viime vuoden autojen kopioiksi.
Lue seuraavaksi:
MAINOS
Bahrainin F1-viikonloppu
C Morella!Lauantai: Harjoitukset klo 14.55, aika-ajo klo 17.55
Sunnuntai: Bahrainin GP klo 17.55, ennakkotunnelmat klo 16.30!Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.
Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä!
Haas väläytteli nopeudellaan kauden avanneessa Australian GP:ssä ennen kuin tallin molemmat pilotit keskeyttivät. Sekä Romain Grosjeanin että Kevin Magnussenin renkaat ripustettiin autoon väärin, ja kumpikin joutui keskeyttämään kisan kesken pian varikkokäyntiensä jälkeen. Ennen varikkosählinkejä Magnussen oli neljäntenä ja Grosjean viidentenä.
Haasin nopeus on kiihdyttänyt puheita, joissa tallin autoissa on nähty erityisesti vahva aerodynamiikkayhteys Ferrarin viime kauden kiitureihin.
Haas on tehnyt tiivistä teknistä yhteistyötä Ferrarin kanssa aloitettuaan F1-sarjassa vuonna 2016. Sarjan säännöissä on tarkkaan määritelty, paljonko autossa pitää olla omaa suunnittelutyötä, ja kansainvälinen autoliitto FIA kehotti Haasia lisäämään panostaan tiimin alkutaipaleella.
Tuoreimpia krisisoijia on McLaren-kuski Fernando Alonso, joka sanoi Australiassa, että Haasilla on "selvästi käytössään kopio Ferrarin viime kauden autosta".
Haas-tallipomo Steiner ei kuitenkaan kopiosyytöksiä esittävistä välitä.
– Minusta he eivät tiedä paljoakaan F1-autoista. Autosportissa on yksi hyvä artikkeli, joka selittää, ettei tällä ole mitään tekemistä Ferrarin kanssa, Steiner sanoi C Morelle.
– Tiedämme, mitä teemme ja emme tee. En ole huolissani tästä. En todellakaan välitä muiden mielipiteistä. Jokaisella on mielipiteen vapaus, Steiner kuittasi.
Ennen keskeyttämisiä Haasilla kulki Australiassa vahvasti – mihin tämä perustui? Steinerin haastattelu kokonaisuudessaan ylälaidan videolla.