Kaudella 2017 F1-sarjassa nähdään pidempiä, matalampia ja leveämpiä autoja.
Uusista säännöistä päästiin yhteistymmärrykseen F1-strategiaryhmän ja F1-komission kokouksissa tällä viikolla Genevessä. Uusien korisäännösten on tarkoitus tuottaa autoihin lisää downforcea ja tehdä siten autoista nopeampia. Sääntömuutosten tavoitteena on pudottaa autojen kierrosaikoja kolme sekuntia nykyisestä.
Tekninen piirtäjä Giorgio Pinola hahmottaa autojen muutoksia F1-sarjan verkkosivuilla.
Uusien autojen lattian maksimileveys kasvaa nykyisestä 20 senttimetriä ja minimileveys 10 senttimetriä. Etusiipien kärkiväli kasvaa 15 senttimetriä ja takasiipien leveys 20 senttimetriä. Uudet takasiivet ovat 15 senttimetriä nykyisiä matalampia. Autojen diffuusoreihin tulee viisi senttimetriä lisää leveyttä ja pituutta. Uusien autojen maksimipaino kasvaa 20 kilolla 722 kilogrammaan.
Myös renkaiden leveys kasvaa. Eturenkaat ovat 5,5 senttimetriä nykyistä levempiä ja takarenkaisiin leveyttä tulee lisää kahdeksan senttimetriä.
Maailman moottoriurheiluneuvoston pitää vielä ratifioida sääntömuutokset. Takaraja tälle on 30. huhtikuuta 2016.
Katso lisää havainnekuvia muutoksista F1-sarjan virallisilta verkkosivuilta