Formula ykkösten strateginen työryhmä on pääsemässä yhteisymmärrykseen vuonna 2017 tehtävistä uudistuksista, kertoo Motorsport.com.
Uudistuksen taustalla on halu tehdä F1-autoista noin viisi sekuntia kierrosta kohti nopeampia. Kansainvälisen autoliiton FIA:n hylättyä edellisen ehdotuksen, tallit ovat työstäneet uutta Red Bullin suunnitelman pohjalta.
Motorsport.comin tietojen mukaan etusiipi on levenemässä 200 millimetriä 1850 milliin ja takasiivestä on suunniteltu 950 millimetriä leveää ja 800 milliä korkeaa.
Auton perässä oleva diffuusori on palaamassa vuoden 2010 malliseksi, mikä lisää pohjan vaikutusta suorituskykyyn.
Renkaat ovat sen sijaan levenemässä suunniteltua vähemmän ilmanvastuksen pienentämiseksi. Eturenkaat levenevät 245:stä 300 millimetriin ja takarenkaat 325:stä 400 millimetriin.
Kuuden suurimman tallin, FIA:n ja kaupallisia oikeuksia hallinnoivan FOM:n muodostaman työryhmän on määrä hyväksyä ehdotus ensi viikon kokouksessaan. Sen jälkeen sääntöuudistus vaatii vielä FIA:n moottoriurheiluneuvoston leiman.