Genevessä esitellään 2.3. alkaen taas huima määrä uusia autoja, ja tavallisempien uutuuksien lomassa on tuttuun tapaan myös muutama helmi. Sveitsissä pesii iso raha, ja autotehtaat tuovat näin mieluusti isojen poikien leluja näytille.
Superautojen lista on hengästyttävä: Ferrari 488 GTB, Bugatti Veyronin viimeinen versio, Audi R8, Honda NSX, Koenigsegg Agera RS, McLaren P1 GTR, Mercedes-Maybach S600 Pullman, Porsche 911 GT3 RS, Rolls-Royce Serenity, Aston Martin Vantage GT3 Special Edition…
Pääsimme ottamaan näistä viimeksi mainitusta kylmätyypit jo ennen näyttelyä. Astonin tekniikka saattaa olla vanhaa, eivätkä sen tieto- ja viihdejärjestelmätkään ole enää viimeisimmän muodin mukaiset, mutta jokin autossa vetoaa edelleen rikkaisiin. Vantage GT3 Special Editionia valmistetaan vain 100 kappaleen erä, eli ne ovat keräilykappaleita jo ennen kuin yksikään asiakas on saanut oman autonsa.
Astonit ovat hengästyttävän kauniita autoja, eikä räikeä Play Station -tyylinen tuunaus ole onnistunut piilottamaan Vantagen kauneutta kokonaan. Ja koska kyseessä on oikeastaan katulaillinen kilpa-auto, pitää auton näyttää radalle tehdyltä. Iso takasiipi, jarruja jäähdyttävät ilmanottoaukot, takadiffuusori, röyhkeä etuhelma… yksityiskohtia on paljon.
Sama race-tyyli jatkuu ohjaamossa. Ovien verhoilu on hiilikuitua – samoin keskikonsoli, kuppi-istuimet ovat ohuet ja vuorattu alcantaralla, kuten on myös kojelauta. Alcantara on myös todella erikoisen tuntuista, ja se näyttää jopa hieman huopamaiselta. Autossa istuessa tuntee siis olevansa kuin huopatossutehtaassa.
GT3:n erikoispainos painaa sata kiloa vähemmän kuin V12 Vantage S. Samalla tehomäärää on kasvatettu; sitä on nyt tasan 600 heppaa. Lopputulos on persoonallinen ja vetovoimainen. Sata onnellista omistajaa voinevat olla tyytyväisiä ostokseensa, varsinkin kun niiden arvo vain nousee vuosien varrella.
Galleria