Samsung aikoo hylätä tähän asti käyttämänsä älypuhelinten markkinointistrategian, kertovat tiedot Koreasta. Korealaisen Newsis-uutisjulkaisun raportista englanniksi on uutisoinut Korea Herald.
Viime vuosina Samsung on esitellyt keväisin uuden Galaxy S:n ja syksyisin Galaxy Noten. Nyt Samsung saattaa julkaista jatkossa vain yhden premium-mallin ”tuotteiden laadun varmistamiseksi”.
Galaxy Note7 -fiaskolla voi näin olla kauaskantoiset seuraukset Samsungin toimintaan. Korealaistietojen mahdollinen muutos voi johtua yhtiölle liian tiukaksi tulleesta julkaisuaikataulusta, jonka vaikutukset on nähty Note7:n ongelmina.
Jo aiemmin on raportoitu Note7:n ongelmien perimmäiseksi syyksi kiire ehtiä julkaisemaan puhelin ennen Applen uutta iPhone 7:ää.
Lisäksi spekulaatiot ovat käyneet villinä Note-brändin kohtalosta. Pahasti tahriintuneen nimen kuoppaamista on pidetty jopa todennäköisenä nähdyn katastrofin jälkeen.
Samsung ei ole vielä ilmoittanut kumppaneilleen mahdollisesta siirtymisestään vain yhteen huippupuhelimeen tähänastisesta strategiastaan.
– Toistaiseksi kaikki on auki, mitä Samsung tulee tekemään palautuakseen tuoreesta Note7:ää koskeneesta fiaskosta, mutta se tulee varmasti tekemään muutoksia nykyiseen markkinointistrategiaansa ja tuotelinjastoonsa, kommentoi lähde yhdeltä Samsungin kumppanilta nimettömänä.
Samsungin odotetaan yleisesti julkistavan uuden Galaxy S8:n keväällä. Sen odotetaan tulevan Galaxy S7:n tavoin kahtena versiona, mutta molemmissa olisi huhujen mukaan sivuilla kaartuva näyttö – eroa olisi koossa, jotka olisivat 5,1 ja 5,5 tuumaa. Lisäksi Galaxy S8:aan odotetaan suuria muutoksia koko puhelimen etupuolen täyttävän näytön ja suurempaan versioon odotettujen 4K-näytön sekä kaksoiskameran myötä. Sisäänsä Galaxy S8 on saamassa uudet 10 nanometrin tuotantoprosessilla varustetut piirit, Samsungin oman Exynos 8895:n ja Qualcommin Snapdragon 830:n.