Rallikuski Kalle Rovanperä ja lumilautailija Eero Ettala yhdistivät voimansa Juha Kankkunen Driving Academyn jääradalla Rukalla. Meno oli melkoista.
Rovanperä ja Ettala taiteilevat samanaikaisia temppuja, mutta hurjinta meno oli, kun Ettala roikkui Rovanperän kaasuttaman auton perässä ja katolla. Ettalalle temppuiluun haastetta toi tasainen maasto, hän kun on tottunut kikkailemaan mäessä.
– Tietysti pelotti ensin roikkua ralliauton perässä. Pelkäsin, että Kalle lähtee ajamaan kahtasataa ja käteni irtoaa. Lopulta ikkunasta roikkuminen oli pelottavampaa, kun joutui koko ajan miettimään, ettei laudan kärki mene renkaan alle, Ettala naurahtaa.
(Artikkeli jatkuu kuvan alla)
Rovanperä joutui ottamaan liikkeensä rauhallisen pehmeästi.
– Piti välttää äkkipikaisia tai ylimääräisiä liikkeitä. Haastavaa oli myös saada ajoitukset oikeiksi ja samanaikaisiksi.
Ettala pääsi lopulta myös pelkääjän paikalle Rovanperän kyytiin. Avoin jää oli rallipätkiä turvallisempi, joskin matkalla oli myös rakennettu hyppyri.
– Onhan se ihan mieletöntä, miten hyvässä tatsissa auto voi pysyä. Oli siistiä päästä Kallen kyytiin, vaikka jollekin metsäpätkälle lähteminen voisi vähän jännittää. Hyppyristä hyppääminen oli aivan mieletöntä. Mitä osien vaihtoon tulee niin, kyllä osaan autoa ajaa, mutta hyppy olisi jäänyt tekemättä. Kallen kyytiin voisin lähteä muuallekin, kun jäälle, mutta kartturiksi en rupeaisi. Luottoa itseen ei löydy niin paljon, että nuotit menisivät oikein, Ettala totesi.