Huonekalujätin uusi mainoskampanja käyttää hyväkseen Google-hakuja Yhdysvalloissa.
Ikean uusi mainoskampanja kuvastaa hauskalla tavalla pahimpia pelkojasi ja parisuhdepulmiasi. Ikean oudoille tuotenimille on naureskeltu jo vuosia, mutta nyt huonekalujätti on se, joka nauraa viimeiset naurut.
Uusi nimienmuutos koskee lähinnä amerikkalaisia nettishoppailijoita, joten tavaratalossa käydessäsi säästyt muutoksen tuomalta huolelta. Tavaratalo on valinnut nimittäin tuotteiden nimiksi sellaisia suosittuja Google-hakuja, jotka liittyvät pahimpiin pelkoihisi. Tällä tavalla näitä asioita googlatessa esiin saattavatkin nousta Ikean tuotteet.
Jos esimerkiksi googlaat "He doesn't text me back" eli "Hän ei tekstaa minulle takaisin", Ikea toivoo sinun päätyvän USB-laturin tuotesivuille.
Muita helmiä:
"Kumppanini kuorsaa" = yhden hengen sohvasänky
"Kuinka sanoa, etten ole kiinnostunut" = valkosipulipuristin
"Tyttöystäväni ei tiskaa" = astianpesukone
"Kulujen puolittaminen kumppanin kanssa" = helmitaulu
"Miksi miehet eivät osaa avautua" = korkinavaaja
Jos googlaat "Too much screen time" eli "Liikaa ruutuaikaa", löydät ehkä itsesi liitutaulun tuotesivulta.
"My friend only talks about himself" eli "Ystäväni puhuu vain itsestään" vie puolestaan osuvasti kampauspöydän sivuille.
Kyseiset tuotteet löytyvät erilliseltä Ikea Retail Therapy -sivustolta, mutta tuotetta klikatessa ajautuu Ikean oikeille sivuille, josta tuotteet löytyvät alkuperäisillä nimillään.
Niin hauska kuin se onkin, Suomessa mainoskampanjaa ei kuitenkaan toistaiseksi nähdä.
– Ainakaan näillä näkymin kampanja ei ole tulossa Suomeen, mutta katsotaan, mitä keksimme tulevaisuudessa, Ikean viestinnästä kerrotaan MTV Lifestylelle.
Lähde: Someecards
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.