Yhdysvaltalainen mainostoimisto keksi erikoisen mainoskikan, jonka tarkoituksena on saada ihmiset ottamaan koronarokotteita.
David Oakley on mainostoimisto Boone Oakleyn omistaja. Turhautuneena osavaltionsa Pohjois-Carolinan muusta maasta jälkeen jääneisiin koronarokotuslukuihin, päätti mies kehittää normaalista poikkeavan mainoskampanjan.
– Rokotetta mainostetaan hyvin yksinkertaisesti tällä hetkellä. Hanki rokote, se on hyvin yksinkertaista. Halusimme tehdä jotain erilaisesta perspektiivistä, mies kertoo.
Idea mainoksesta syntyi, kun Oakley yritti miettiä niitä tahoja, ketkä hyötyvät siitä, etteivät ihmiset hanki koronarokotetta. Ihmisen kuolemista hyötyvät hautauspalvelut. Siitä kuvitteellisen hautaustoimiston idea syntyi.
Kaupungissa ympäriinsä ajelleen kuorma-auton kyljessä luki: ”Älä hanki rokotusta. Wilmoren hautauspalvelu”.
Kuvitteelliselle hautauspalvelutoimistolle luotiin myös omat kotisivut.
Mainoskampanja oli näkyvillä liikkuvan kuorma-auton kyljessä sunnuntai-iltapäivän Charlotten kaupungissa, kun paikallinen amerikkalainen jalkapallojoukkue Carolina Panthers pelasi.
Katso yllä olevalta videolta, kuinka mustalla huumorilla höystetty mainos oikein toimi.
Lue myös: Suklaapatukkamainos vihjaili "miehen genitaaleilla" – äitien raivo herätti lähinnä huvitusta: "Heillä on suurempia ongelmia kuin karkkimainos"
Lue uusimmat lifestyle-artikkelit!
Lähteet: CNN ja Wilmore Funeral Home