Uuden malliston pointti on nostaa esille arkisia asioita, kuten kuitteja.
Katso yllä olevalta videolta, miten roboltilta luonnistuu Ikean huonekalujen kokoaminen.
Louis Vuittonilla työskentelevä Virgil Abloh on antanut epätavallisen tyylinäytteen. Ikean kanssa yhteistyötä tekevä Abloh on ollut suunnitelemassa uutta Markerad-mallistoa, jonka kohderyhmänä pidetään milleniaaleja.
Markerad-malliston juju on nostaa esille jokapäiväisiä asioita. Mallisto ei ole vielä saatavilla, mutta Ikea on esimerkiksi Metro.co.uk-sivuston sekä Independent-lehden mukaan vihjaillut, mitä uutuuskokoelma pitää sisällään.
Ryijykuitti herättää hämmennystä
Yksi paljastetuista tuotteista on ryijy, joka muistuttaa jättimäistä kuittia. Kenties ryijykuitin viesti milleniaaleille on alleviivata sitä, kuinka vähän rahaa ihmisillä oikeasti on, arvuuttelee Metro.co.uk.
Monia jättikuitti sisustuselementtinä huvitutti ja kummastutti.
– Toivon, että Virgil Abohin ryijykuitissa ovat numerot oikein. Silloin ei tarvitse kuittia ryijyä palauttaessaan, vitsailee eräs kommentoija Dezeen-sivustolla.
– Ironista. IKEA ei luultavasti joudu tulostamaan turhan montaa kuittia tästä, naljailee toinen.
Jättikuitti kauppoihin vuonna 2019
Abloh kumppaneineen seisoo kuitenkin jämäkästi luomuksiensa takana.
– Jokainen Markerad-malliston esine on sekä design-tuote että taiteellisesti arvokas objekti, luonnehti uuden malliston luova johtaja, Henrik Most.
Jättikuitin sisältävän mallisto tulee myyntiin rajoitetuksi ajaksi vuonna 2019.
Pari vuotta sitten puolestaan uutisoitiin suomalaisessa verkkokaupassa myynnissä olleesta lakanasta, johon oli painettu Kelan surullisenkuuluisa TT2-lomake.
Lähde: Metro.co.uk, Independent, IKEA, Dezeen
***
1:36