Balenciagan uutuushame herättää ihmetystä. Maksaisitko pyyhkeestä yli 800 euroa?
Luksumerkki Balenciaga herättää aika ajoin ihmetystä vaatteillaan – kenties aivan tahallaan. Kummastusta ovat herättäneet esimerkiksi Tescon kauppakassia muistuttava tuhannen euron laukku, satojen eurojen korolliset Crocsit sekä "sipsipussilaukku", jonka näet tarkemmin yllä olevalta videolta. Kohua ja paheksuntaa herätti viime vuoden lopulla myös eräs merkin kampanjoista.
Lue myös: Mitä ihmettä? Luksusmerkki myy vauvoille tarkoitettua tuoksua – hinta yli 200 euroa
Nyt Balenciaga on päässyt otsikoihin kevään/kesän 2024 mallistoon kuuluvalla, kylpypyyhettä erehdyttävästi muistuttavalla hameellaan. "Kirjaimellisesti pyyhe, jossa on vyö, napit ja kirjailtu logo", kuvailee The Guardian vaatekappaletta.
Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.
Balenciaga ei edes peittele yhdennäköisyyttä, sillä tuotteen nimikin on "Towel Skirt" eli pyyhehame.
Hintaa pyyhehameella on 925 dollaria eli yli 840 euroa.
Lue myös: Luksusbrändin överikalliista joulukalenterista syntyi somekohu: "Tämän on pakko olla vitsi"
Somessa pilkataan
Uutuusvaatetta pilkataan armotta sosiaalisessa mediassa, kertoo New York Post. TikTokissa moni on esitellyt omaa versiotaan luksuhameesta – siis pyyhettä.
"Valmistautumassa tyttöjen iltaan nähtyäni sen Balenciagan hameen", kuittali eräs "Balenciaga-kopion" ylleen löytäny tiktokkaaja. Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.
Tämäkin tiktokkaaja esittelee, kuinka merkkihameen voikin löytää ilmaiseksi omasta kaapista. Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.
Vogue kuitenkin muistuttaa, ettei Balenciaga suinkaan ole ainoa luksumerkki, joka on esitellyt pyyhehameita catwalkilla. oman versionsa ovat aiemmin esitelleet esimerkiksi Prada, Fendi ja Ludovic de Saint Sernin (kevät/kesä 2020) sekä Miu Miu vuonna 2017 ja Acne Studios jo vuonna 2015.
Lue myös: Jättimäinen karvapallo kaatuili lavalla Pariisin muotiviikoilla: "Tarvittiin seitsemän ihmistä, että pystyin seisomaan"
Myös Ikea kuittailee
Myös ruotsalainen huonekalujätti Ikea on ottanut osaa kuittailemalla Balenciagalle hyväntahtoisesti omalla mainoksellaan. Ikea esittelee huokeampaa versiota luksusvaatteesta, "kevätmuodin 2024 musthavea" eli "pyyhametta".
Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.
Kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun Ikea kuittailee Balenciagan suuntaan. Vuonna 2017 Balenciagan julkaistua Ikean tuttua sinistä kassia erehdyttävästi muistuttavan luksulaukun Ikealta huonekaluketju ilmoitti olevansa otettu kopionnista.
– Olemme syvästi otettuja siitä, että Balenciagan laukku muistuttaa Ikean ikonista, kestävää, sinistä, 99 sentin laukkua. Mikään ei voita upean, ison, sinisen kassin monipuolisuutta, Ikeasta todettiin Todaylle.
Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.
Lisäksi mainostoimiston luomalla vitsikkäällä kuvalla pyrittiin humoristisesti auttamaan kuluttajaa tunnistamaan alkuperäinen Ikean Frakta-kassi.
Lue myös: Louis Vuittonin "maalipurkki" hämmentää – tämä laukku maksaa yli 2000 euroa
Lue myös: Millaiset käytetyt vaatteet tekevät kauppansa? Yrittäjä Noora Hautakangas vinkkaa: "Oikeasti tosi kova jälleenmyyntiarvo"
Lue uusimmat lifestyle-artikkelit!
Lähteet: New York Post, Vogue, The Guardian