Instagram testaa uutta editointityökalua – muistuttaa suuresti TikTokia

Instagram testaa Brasiliassa Reels-toimintoa, jolla voi tehdä lyhyitä 15 sekunnin videoita. Aiheesta uutisoi muun muassa Techcrunch.com-sivusto.

Facebookin omistama Instagram on julkistanut ominaisuuden, jolla se pyrkii kilpailemaan kiinalaista TikTok-palvelua vastaan, kertoo Techcrunch.com-sivusto. Instagram Reels -toiminnolla käyttäjä voi tehdä 15 sekunnin videoklippejä, lisätä halutessaan niihin musiikin Instagramin musiikkikirjastosta ja jakaa ne Tarinat-osiossa. Tutki-osioon on tulossa myös uusi Top Reels -osio, jossa näkee suosituimmat julkiset videoklipit.

TikTokin tapaan myös Reelsissä käyttäjä voi liittää videoon ääniraidan suuresta valikoimasta erilaisia taustamusiikkeja tai lainata musiikkia kenen tahansa julkisesta Reels-videosta tehdäkseen oman versionsa meemistä tai vitsistä.

Testissä vain Brasiliassa

Mashable.com-sivuston mukaan Reels-toiminnon editointityökalut eivät vielä ole yhtä monipuoliset kuin TikTokissa. Videon nopeutta voi muokata, siihen voi lisätä kuvatekstejä ja siirtymätehosteita. Pätkän voi jakaa Tarinoiden lisäksi läheisille kavereille tai Kohokohdat-osioon tai lähettää kaverille yksityisviestinä.

12. marraskuuta julkaistu ominaisuus on tällä hetkellä testissä vain Brasiliassa iOS- ja Android-käyttäjillä. Sen jälkeen palvelua kehitetään saadun palautteen avulla. 

TikTokin kopiointia?

Muun muassa Techcrunch.com ja The Verge ovat epäilleet, että Instagram yrittää kopioida suosittua TikTokia. 

– Kaksi tuotetta eivät ole koskaan täysin samanlaisia, kommentoi Instagramin tuotepäällikkö Robby Stein Techcrunchille.

– Loppujen lopuksi musiikkia sisältävän videon jakaminen on aika universaali idea, ja uskomme, että monet ovat kiinnostuneita käyttämään sitä. Olemme keskittyneet siihen, miten saisimme tehtyä tästä ominaisuudesta meille sopivan.

Noin vuosi sitten Facebook lanseerasi Lasso-sovelluksen, jolla se yritti kilpailla TikTokin kanssa, kertoo Mashable.com-sivusto.

Lue myös:

    Uusimmat