Ilta-Sanomat uutisoi tänään havaitusta pankkihuijauksesta, jossa POP Pankin asiakkaita yritetään harhauttaa uudenlaisella tavalla.
Keväällä netissä on kiertänyt myös Prisma-huijaus. Katso yllä olevalta videolta, miten se toimii!
Ilta-Sanomat kertoo, että POP Pankin nimissä on levitetty sähköpostitse huijausta, joka on väärennetty tulemaan osoitteesta asiakas.palvelu@poppankki.fi. Sähköpostissa ilmoitetaan omasta viestistä, jonka aihe olisi "Useita kirjautumisia". Tällä pyritään säikäyttää käyttäjä luulemaan, että verkkopankkitilillä olisi ollut asiattomia vierailijoita.
Ilta-Sanomien mukaan sähköpostiviestissä olevan linkin kohde on piilotettu pitkän Google-osoitteen taakse. Itse verkkosivun osoite ei ole POP Pankin.
Sivulla kysytään pankkitunnuksia ja yhteystietoja sisäänkirjautumista varten. IS:n kertoo, että jos tiedot syöttää ja klikkaa lähetysnappia päätyy pankin aidoille sivuille, mutta samalla tiedot menevät kalastelijalle.
Huijausviestejä liikkeellä
POP Pankki ilmoitti myös sivuillaan 1. maaliskuuta, että huijausviestejä on liikkeellä. Pankki muistuttaa, että POP Pankki tai viranomaiset eivät koskaan ota yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse kysyäkseen verkkopankkitunnuksia, kortin tietoja tai henkilötunnuksia.
Pankin sivuille tulisi aina siirtyä aina sen omilta sivuilta eikä ikinä tulisi käyttää sähköpostien tai muiden sivujen linkkejä pankin verkkopalveluihin siirtymiseen.
LUE MYÖS: Hairahduitko huijausviestiin? Toimi näin
Lähteet: Ilta-Sanomat, POP Pankki