Useat jääkiekkomaajoukkueen sponsorit eivät katso hyvällä Leijonien käsistä lähtenyttä juhlintaa.
Elisan viestintäjohtaja Katiye Vuorela kertoo, että he ovat pahoillaan joukkueen esiintymisestä, missä purkaantui pitkän menestyksen odottamisen tulos.
– Emme luonnollisesti halua välittää sitä esimerkkiä nuorille ja olemme käyneet keskustelun Jääkiekkoliiton kanssa.
Matkapuhelinoperaattori on yksi Leijonien pääsponsoreista.
Myös Veikkauksen markkinointijohtaja Kimmo Tolonen ottaa tiukan kannan överiksi menneeseen juhlintaan.
– Henkilökohtainen kantani on, että olisi tämän voinut hoitaa toisellakin tavalla.
Hartwallin Karjala -tuotemerkki on ollut näkyvästi Leijonien mukana vuodesta 1994 lähtien. Hartwallin markkinointi- ja viestintäjohtaja Tuomas Kahri toivoo, että kun on isoista juhlista kysymys, niin juhliminen pysyisi hyvän maun mukaisena, ja jokaisen tulisi kantaa oma vastuunsa juhlimisesta.
– Karjala sponsorina toivoo, että hyvin ansaitut juhlat säilyisivät vastuullisina ja fiksuina.
Leijonat on eniten sponsoroitu urheilujoukkue Suomessa.
(MTV3 - STT)