MTV Uutisoi eilen Tampereella ja Helsingissä pahasti takkuilleista jouluruokaostoksista. Helsinkiläisen Tukkutorin Kalan toimitusjohtaja pyytää nyt pettyneiltä asiakkailtaan anteeksi yrityksen Facebook-sivuilla.
Jopa 200 joulukaloja juhlapöytäänsä Tukkutorin Kalalta tilannutta asiakasta ja perhettä jäi ilman ennakkotilaamiaan ruokia jouluna Helsingissä. Satojen muidenkin asiakkaiden tilaukset viivästyivät pahoin, minkä lisäksi moni tuote oli väärä tai puuttui kokonaan.
Yrityksen puutteellinen viestintä ongelmista lisäsi pettymystä.
Tukkutorin Kala tiedotti tapahtuneesta tänään tapaninpäivän aamuna asiakkailleen Facebookissa. Yhtiön toimitusjohtaja Kalle "Kala-Kalle" Huttusen osaltaan allekirjoittamassa viestissä pyydetään anteeksi tapahtunutta ja kuvataan koko tilannetta kalakauppiaan painajaiseksi.
– Mitä nöyrin anteeksipyyntö aiheuttamastamme mielipahasta. Hyvitämme luonnollisesti jokaiselle saamatta jääneet kalat, prosessi on käynnissä, viestissä lukee.
– Voitte uskoa, että tapahtui kalakauppiaan pahin painajainen, eikä se missään tapauksessa ollut tahallista. Viestimme lisää heti, kun olemme saaneet kaikkien asiakkaiden tilanteen selvitettyä.
MTV Uutisten eilen illalla tavoittama Huttunen kertoi tuolloin kaaoksen johtuneen muun muassa tilausten yllättävän suuresta määrästä ja yrityksen nettivarausjärjestelmän ongelmista.
Huttusen mukaan yritys sai noin 2000 tilausta, joista arviolta 200 jäi toimittamatta asiakkaille.
– Olemme tästä tilanteesta hyvin järkyttyneitä.