Tukholmassa tänään syttynyt tulipalo herätti kysymyksiä kaasulla toimivien ajoneuvojen turvallisuudesta. Vauraissa länsimaissa niihin liittyvät vaaratilanteet ovat kuitenkin epätavallisia.
Löyhempien sääntöjen ja määräysten maissa tilanne on kuitenkin toinen, erityisesti jos linja-autojen laatuun ei ole ollut varaa panostaa.
Esimerkiksi Pakistanissa kaasubusseihin on liittynyt vuosien saatossa lukuisia onnettomuuksia. Esimerkiksi vuonna 2013 16 lasta kuoli kaasubussin sytyttyä tuleen. Auto toimi sekä kaasulla että bensiinillä, ja palo oli ilmeisesti aiheutunut kuljettajan vaihdettua voimanlähteen kaasusta bensiiniin.
Lue myös: Myös Suomen kaupunkibusseissa kaasusäiliö on katolla – Tukholman onnettomuus mahdollinen meilläkin
Pakistanissa paineistettu maakaasu on yleinen ajoneuvojen voimanlähde, ja kulkuneuvojen laadun vuoksi sen turvallisuudesta on oltu huolissaan.
Onnettomuuksia on tapahtunut myös kehittyneemmissäkin maissa. Esimerkiksi Etelä-Korean Soulissa kaasubussissa tapahtui räjähdys vuonna 2010, joka aiheutti useille vammoja. Myös Australiassa kaasubusseihin on liittynyt toisinaan onnettomuuksia.
Kameramies kuvaa palanutta bussia Pakistanissa. Bussin kaasusäiliö räjähti tankkaustilanteessa.