Myös Kroatian MM-rallia johtavasta Kalle Rovanperästä tuli rengasrikon uhri lauantaiaamupäivän lenkillä.
LUE MYÖS: Tämä ulosajo keskeytti MM-rallin erikoiskokeen – Oliver Solbergin auto roihahti liekkeihin: "Onneksi palomiehet olivat nopeasti paikalla"
LUE MYÖS: Tässä ei jäänyt mitään arvailujen varaan – Kalle Rovanperä noitui rengasrikkonsa jälkeen selkeällä suomella
Rovanperä starttasi toiseen kilpailupäivään lähes puolentoista minuutin johtoasemassa Hyundain Ott Tänakiin. Toyotan suomalaiskuskin johdosta suli miltei minuutti 11. erikoiskokeella, kun rengas hajosi 16-kilometrisen pikataipaleen alkuvaiheilla.
Rovanperä pysyi asvalttirallin kärjessä, mutta Tänak supisti välimatkan vain 16,8 sekuntiin päivähuoltoon mennessä.
– Ei ollut helppo päivä, eikä rengasrikko auttanut sitä yhtään, Rovanperä harmitteli huoltotauolla.
– Minulla ei ole mitään hajua, miten rengas meni rikki. Ei tullut oikeastaan mitään osumaa. Edessä olleet olivat menneet tienreunoja pitkin, ja pakkohan se on seurata linjaa. Rengas osui varmaan asvaltinreunaan tai johonkin. Aika heikko tuntuisi olevan tuo sadepyörä.
Renkaan hajottua Rovanperällä oli pitkät kilometrit ajettavana ennen pikataipaleen maalia.
– Kyllähän se paskalta tuntuu. Varsinkin, kun se tapahtui niin aikaisin pätkällä. Lopussa oli vielä isoa tietä, missä häviää enemmän. Kyllä se harmittaa.
Pirellin renkaat ovat olleet iso puheenaihe Zagrebin ympäristössä ajettavassa rallissa. Lähes jokainen WRC-kuljettaja on kärsinyt rengasrikon tai jopa useampia.
– Kallella oli epäonnea rengasrikon kanssa, mutta tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun jollekin tuli rengasrikko tässä rallissa. Näyttää siltä, että tämä on hieman lottoa, perjantaina rengasrikon omalle kohdalleen kokenut Tänak totesi.
Lauantain ohjelmassa on vielä neljän erikoiskokeen lenkki ennen yötaukoa. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että voittokamppailu käydään Rovanperän ja Tänakin välillä.
– Katsotaan, pystytäänkö pistämään vastaan. Ott näyttää menevän aika kovaa ja isolla riskillä, koska hän tarvitsee paljon pisteitä. Jos hän menee liian kovaa, me yritämme olla fiksumpia, Rovanperä suunnitteli.