Suurin osa Kelan kilpailuttamista taksipalveluista on toiminut erinomaisesti, kertoo Kela. Puhelinpalvelussa on kuitenkin edelleen ongelmia Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa, Pohjois-Karjalassa ja Pohjois-Savossa.
– Joillakin alueilla puhelinjonoista tuli pitkiä, kun asiakkaat soittivat paljon enemmän kyytejä kuin normaalisti, sanoo Kelan etuuspalveluiden vastaava suunnittelija Anne Giss.
Kela kertoo, että suurimmassa osassa maata tilausvälityskeskusten puhelinpalvelu toimii hyvin, autoja on riittävästi ja asiakkaat saavat kuljetuksensa sovitusti. Palvelut toimivat Kelan mukaan nyt paremmin myös niillä alueilla, jotka ruuhkautuivat alkuviikosta, kun sen palveluntuottajat aloittivat toimintansa kilpailutuksen jälkeen.