Kesko kertoo uudistavansa kaikki K-citymarketit vuoden 2018 loppuun mennessä. Tavoitteena on, että kaikki 81 citymarketia ovat valikoimiltaan ja palveluiltaan erilaisia asiakaskuntansa mukaisesti.
– K-citymarket-ketjun uudistuksessa hyödynnetään aivan uudella tavalla asiakaspalautetta ja kauppakohtaista asiakastietoa, kertoo K-citymarket-ketjun johtaja Johanna Kontio.
Ketjun uudistaminen käynnistyi jo vuonna 2015 Espoon K-citymarket Sellosta, jonka remontti valmistui syyskuussa.
Kontio odottaa, että kirjat ovat seuraava trendi hypermarketeissa. Askartelutarvikkeiden, kirjojen ja korttien myynti kasvoi viime vuonna lähes 20 prosenttia.
– Näemme, että kirjojen myynnissä on tapahtumassa sama kehitys kuin kukkien myynnissä muutama vuosi sitten, eli kirjoja ostetaan aiempaa enemmän myös päivittäisasioinnin yhteydessä hypermarketeista, Kontio sanoo.