K-ryhmä aikoo uudistaa kaiken kaikkiaan peräti 1000 ruokakauppaa eri puolilla Suomea.
K-Market-ketjussa toteutetaan Suomessa uudistus, jonka myötä kaikki yli 400 K-Marketia ja noin 600 Siwaa ja Valintataloa saavat uuden ilmeen. Muutoksen myötä asiakastoiveita tuotteiden suhteen pyritään ottamaan entistä paremmin vastaan.
TIESITKÖ? Ensimmäinen Siwa muuttuu Helsingin Mäkelänkadulla K-Marketiksi viikolla 19.
– Kaupat tullaan muuttamaan samalla K-Marketeiksi, Keskon varatoimitusjohtaja ja päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Jorma Rauhala toteaa.
Uudistuksen myötä kaikki K-kaupat eivät enää muistuta totuttuun tapaan toisiaan. Etenkin tuotevalikoimiin pyritään uudistuksen myötä tekemään muutoksia.
– Tulevaisuudessa K-Marketit poikkeavat toisistaan suuresti riippuen kauppojen sijainnista ja paikallisen asiakaskunnan toiveista, K-Market-ketjusta vastaava johtaja Jesper Åberg kertoo.
Ulkoisista muutoksista kaikkein näkyvin on oranssi väri, joka valtaa alaa kauppojen ilmeessä. Aiemmin oranssia väriä on käytetty tuttujen kauppojen ilmeessä lähinnä tehostevärinä.
– Oranssia on pikkasen lisätty. Meillä on pitkät perinteet ja oranssi on ollut jo konseptissa pitkään. Olemme etsineet modernia ja rentoa otetta, kauppojen visuaalista ilmettä toteuttamassa ollut Ylva Lindqvist kertoo.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.