On isoa (Sorento), kompaktia (Sportage) ja pätkää (Soul), mutta tämä ei ilmeisesti korealaisille riitä. Genevessä esitelty Niro osuu ulkomittojen puolesta Soulin ja Sportagen väliin.
Niro poikkeaa tosin muista Kia-katumaastureista siinä, että se tulee kauppoihin ainoastaan hybridiversiona. Samalla se avaa uuden aikakauden Kialla, sillä auton pohjalevy on suunniteltu erityisesti vaihtoehtoisia voimalinjoja varten. Niro tulee myyntiin aluksi perinteisenä hybridiversiona, jossa on 1,6-litrainen bensamoottori sekä 32 kW sähkömoottori. Akustolla on kokoa 1,56 kilowattituntia, ja sitä ladataan vain ajon aikana. Pistokkeesta ladattava versio on luvassa myöhemmin.
Hybridivoimalinjan yhteisteho on 150 hevosvoimaa, mikä riittää Niron kokoiseen autoon mainiosti. Sähkömoottorin lisä näkyy voiman määrässä, maksimivääntö on 264 Nm. Sähkölisä näykyy myös päästöissä, CO2-arvon pitäisi jäädä lukemaan 89 g/km.
Nirolla on mittaa 4,35 metriä eli se on hyvin kompakti. Eroa Sportageen on 12 senttiä. Niro on myös selvästi matalampi. Auton sisällä on kuitenkin riittävästi tilaa myös pienen perheen tarpeisiin. Akseliväli on auton ulkomittoihin nähden pitkä, 2,70 metriä. Tavaratila vetää 421 litraa, ja auton perään saa myös vetokoukun.