Autoliike yritti luikerrella vastuustaan erikoisilla selityksillä.
Yhdysvaltalainen John Thomas osti 16 vuotta vanhan 5-sarjan BMW:n washingtonilaisesta Car Craft Auto Sales -liikkeestä.
Thomas koeajoi auton ja tarkasti sen pintapuolisesti. Kaikki vaikutti hyvältä ja Thomas maksoi 4 500 dollaria käteisellä.
Kolme päivän kuluttua kaupoista auton moottori teki tenän ja Thomas, hänen tyttöystävänsä ja tyttärensä jäivät tien poskeen. Myyjä ei suostunut ottamaan autoa takaisin, ja moottoriremontin hinnaksi tulisi 18 000 taalaa.
Kun autoa tutkittiin tarkemmin, huomattiin, että kojelaudassa sijaitsevat moottorin varoitusvalot oli peitetty teipillä. Thomasilla ei ollut mitään mahdollisuutta huomata asioiden todellista laitaa koeajon yhteydessä.
King5-sivusto kohtasi vastahakoisuutta ollessaan yhteydessä autoliikkeeseen.
– Johtaja lähti juuri lomalle ja tulee takaisin vasta viikkojen päästä, autoliikkeestä kommentoitiin.
Myös syyt heidän toimintansa takana ovat erikoisia.
– Muuten olisimme antaneet hyvityksen, mutta koska asiasta ilmoitti ostajan sukulainen, eikä ostaja itse, emme voi tehdä mitään.
– Käteiskauppa on käteiskauppa, ei ole meidän ongelmamme.
Kyseistä autoliikettä on epäilty aiemmin muun muassa matkamittarin manipuloimisesta ja laittomien maksujen perimisestä.