Alfa Romeon suomalaiskuski Kimi Räikkönen yrittää palata pistesijoille, kun F1-kausi jatkuu Singaporen GP:llä. Viime kisoissa Belgiassa ja Italiassa Räikkönen koki melkoisia haasteita. Singaporen viikonloppuun Räikkönen lähtee hyvin luottavaisena.
MAINOS
Koko F1-kausi C Morella!
Singaporen GP suorana 20.-22.9.
Pe: 1. harjoitukset klo 11.25,
2. harjoitukset klo 15.25
La: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 15.00
Su: Singaporen GP klo 15.05, ennakkotunnelmat klo 14.00Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa
Belgiassa Räikkönen koki kovia jo kisan alkuhetkillä, kun Red Bullin Max Verstappen ajoi hänen auton kylkeen. Italiassa Räikkönen lähti kisaan varikolta, minkä lisäksi Alfa Romeo hölmöili hänen renkaiden kanssa.
Nämä olivat harmittavia takaiskuja, sillä Alfa Romeon autossa olisi ollut potentiaalia rutistettavaksi.
– Spassa vauhti oli varmaan sitä, mitä odotettiinkin. Monza oli muutamaan edelliseen kisaan verrattuna heikompi. Budapest taitaa olla viimeisin, jossa ollaan ajettu täydellä pidolla. Siellä oltiin vahvoja, Räikkönen perkasi C Morelle, viitaten edelliseen Singaporen kaltaiseen kisaan.
LUE MYÖS: Huhut Kimi Räikkösen tallikaverista alkoivat yltyä – Ferrarilla painava sanansa sanottavana asiaan
Mainitussa Unkarin GP:n näyttämössä on tiettyjä samoja piirteitä kuin Singaporen radassa. Molemmissa riittää mutkia toistensa perään ja molemmat kisat ajetaan selvästi isommilla siivillä, verrattuna Belgian Spahan ja Italian Monzaan.
Unkarissa Räikkönen oli seitsemäs.
– Nyt on myös uusia osia. Toivottavasti auto toimii hyvin, Räikkönen miettii.
Miten Alfa Romeon auto on sitten kehittynyt kauden edetessä?
– Monessa asiassa. Eiköhän yleinen juttu ole se, että olemme saaneet enemmän pitoa autoon. Se on ollut iso juttu. Olemme saaneet myös painoa pois autosta.
Räikkösen mukaan Alfa Romeo lähtee uuteen viikonloppuun vahvasti Unkarin kisan pohjilta.
– Lähdemme suurin piirtein niillä säädöillä ja katsotaan sitten, että mitä tapahtuu. Nyt kun on ensimmäistä vuotta tallissa, niin säätäminen on aina vähän sellaista arvailua aluksi. Mutta kyllä ne säädöt sieltä yleensä osuvat kohdilleen, ”Jäämies” sanoo luottavaisena.