Kimi Räikkönen ei juuri kaipaa kisainsinööriltään apua renkaiden lämpötilojen seurannassa kisojen aikana. Alfa Romeon kuski saa yleensä varikolta apua vain erikoistapauksissa.
MAINOS
Koko F1-kausi C Morella!
Singaporen GP suorana 20.-22.9.
Pe: 1. harjoitukset klo 11.25,
2. harjoitukset klo 15.25
La: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 15.00
Su: Singaporen GP klo 15.05, ennakkotunnelmat klo 14.00Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa
LUE MYÖS: Valtteri Bottaksen pelastanut porsaanreikä FIA:n syyniin – Kimi Räikkösen ulosajo toi esiin ongelman järjestelmässä
Räikkönen tiedetään F1-kuskiksi, joka haluaa radiokuulokkeisiinsa vain sellaista tietoa, josta on hänelle hyötyä oman vauhdin parantamisessa.
Renkaiden kohdalla Räikkönen haluaa mieluummin itse pitää huolta niiden kunnosta.
– Tiedän itsekin, missä (lämpötilassa) ne ovat ja missä suunnilleen pitäisi olla, Räikkönen sanoo C Moren haastattelussa.
– Totta kai, jos jotain erikoista tulee, niin siitä jutellaan, mutta yleensä niiden pitäisi olla aika selvät jo ennen kisaa. Ei siihen mitään yhtäkkistä muutosta tule. Kyllä se yleensä on mun homma.
Renkaiden käyttäytyminen vaihtelee hiukan radalta toiselle siirryttäessä, mutta pääasiassa kumit tunnetaan jo niin hyvin, ettei lauantain tai sunnuntain ajotapahtumissa juuri yllätyksiä satu.
– Aika lailla se on sama ollut monta vuotta Pirellin renkaiden kanssa. Jos ne ovat liian kuumina, niin pitää vähän rauhallisemmin ajella. Oikeastaan jarruttaminen on se, joka muuttaa sitä nopeimmin, Räikkönen sanoo.