41 vuotta tänään täyttävän Kimi Räikkösen ura on pitänyt sisällään monia onnettomuuksia, joilla olisi voinut olla isojakin seurauksia. Näissä tilanteissa säästyttiin kuitenkin pahoilta loukkaantumisilta.
Japani 2001
Heti nuoren suomalaisen ensimmäisellä kaudella tapahtui kolari, joka on rajuudessaan edelleen yksi hänen uransa kovimmista. Takajousituksen katkeaminen sai Sauber-kuskin pyörähtämään radalla eikä perässä ajanut, uransa viimeistä GP:tä Jordanin autolla kisannut Jean Alesi ehtinyt reagoida ajoissa. Kaksikon autot päätyivät rajusti rengasvalleihin. Irtopyöriä pomppi pölyn keskeltä radan poikki useampia kappaleita. Räikkönen puhalteli hetken osuman jälkeen, kun viimeistä kertaa F1-varikolla kuskina ollut Alesi tuli lohduttomaan häntä.
Saksa 2003 ja 2004
Räikköselle sattui McLarenilla kahtena vuonna peräkkäin erittäin kovat ulosajot Hockenheimin radalla. Vuonna 2003 kisa päättyi heti alkurynnistykseen, kun Rubens Barrichellon Ferrari jäi puristuksiin Räikkösen ja Williams-BMW:n Ralf Schumacherin väliin. Kimin oikean puolen takaripustukset napsahtivat poikki, mikä sinkosi hänet päin Schumacheria. Ohjauskelvoton auto jatkoi pitkälle rengasvalliin hajoten edelleen useammiksi paloiksi. Vuotta myöhemmin McLarenin takasiipi irtosi vaarallisesti radan ykkösmutkassa ja Räikkönen syöksyi kovaa rengasvalleihin – saksalaisyleisön tuuletellessa katsomossa!
Kimi Räikkösen uran kovimpia kolareita vuosien varrelta:
Unkari 2006
Paalupaikalta kisaan lähtenyt Räikkönen pääsi startista kärkeen, mutta joutui sadekelissä vaikeuksiin. Lopulta hän rysäytti voimalla päin Vitantonio Liuzzin Toro Rossoa nousten autoineen tämän etupyörien varaan. Autot jatkoivat pitkään matkaa toisiinsa takertuneina, kunnes pahoin kärsinyt McLaren putosi kyydistä.
Italia 2007
Mestaruusvuonna tapahtunut Monzan onnettomuus on yksi Räikkösen uran rajuimmista, mutta se ei muista listaan päätyneistä poiketen tapahtunut kisassa vaan lauantain kolmansissa vapaissa harjoituksissa. Auto lähti Ferrarin kotiradalla lapasesta yllättäen paukahtaen voimalla viereiseen ratamuuriin. Tästä luisu jatkui kohti Vialone-mutkaa. Auton uppoaminen nokka edellä syvälle rengasvalliin näytti erittäin vakavalta, mutta niskakipuinen Räikkönen onnistui vielä samana päivänä kiitämään aika-ajoissa neljänneksi ja sunnuntain kisassa kolmoseksi.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Itävalta 2015
Viime vuosien isoin rysäys tapahtui vuoden 2015 Itävallan GP:ssä, jossa Ferrarilta McLarenille loikannut Fernando Alonso haastoi Räikköstä kisan avauskierroksella. Kumpikin joutui lähtemään matkaan letkan häntäpäästä. Räikkösen pito oli erittäin huono, minkä seurauksena hän menettikin autonsa hallinnan. Ferrari kääntyi poikittain ja sai hyökkäävän Alonson päälleen. Ulosajo McLaren yhä ohjaamon päällä olisi voinut kääntyä traagiseksi, muta onnekkaasti Alonson auto ei päässyt vahingoittamaan Räikköstä. Tämä tapahtui aikana, jolloin F1-autoissa ei vielä ollut nykyisiä turvakaaria ohjaamoiden suojana.