Detur Finlandin suomalaiset asiakkaat ovat voineet hakea korvauksia konkurssin vuoksi toteutumatta jääneistä matkapaketeista Ruotsin Kammarkollegietilta.
Suomen Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) ilmoitti torstaina, että Kammarkollegiet odottaa monilta suomalaiskuluttajilta lisätietoja.
Jos olet matkatoimisto Deturin asiakas, tee näin mahdollisimman pian – kilpailu- ja kuluttajavirasto neuvoo konkurssiyhtiön asiakkaita
KKV kehottaa Deturin suomalaisasiakkaita vastaamaan Kammarkollegietin lisätietopyyntöihin, sillä moni hakemus on osoittautunut puutteelliseksi. Ruotsista tulevaan yhteydenottoon kannattaa vastata mahdollisimman pian korvauspäätösten nopeuttamiseksi.
Kammarkollegiet ei voi päättää Deturin konkurssiin liittyvää korvausasiaa ennen kuin se saa suomalaisilta hakijoilta vastaukset lähettämiinsä tietopyyntöihin.
KKV myös muistuttaa, että kuluttajat eivät ole oikeutettuja kaksinkertaiseen korvaukseen. Jos he ovat saaneet matkapaketin rahanpalautuksen muualta, esimerkiksi luottoyhtiöltä, heidän on peruttava Kammarkollegietille tehty korvaushakemus.