Lemmikkitarvikeyhtiö Musti Group on kasvattanut liikevaihtoaan yli 11 prosenttia heinä-syyskuussa ja kertoo kasvattaneensa entisestään osuuttaan uusista koiranpentuasiakkaista.
Liikevaihto nousi 101,8 miljoonaan euroon, kun taas oikaistu liikevoitto ennen aineettomien hyödykkeiden poistoja ja arvonalentumisia laski yhdeksällä prosentilla 10,2 miljoonaan euroon.
Lue myös juttu viime keväältä: Musti teki kaikkien aikojen tuloksen loppuvuonna – taustalla vaikutti koronavuoden koirailmiö
Toimitusjohtaja David Rönnbergin mukaan yhtiön liiketoimintamalli perustuu asiakkaiden sitouttamiseen ja mahdollistaa kasvun myös laskusuhdanteessa, vaikka kiihtyvä inflaatio on luonut painetta sekä yhtiölle että kuluttajille.
– Koiranpentuja hankitaan edelleen ennätystahtia, ja uusien pentuasiakkaidemme sitoutuminen on korkealla tasolla. 70 prosenttia uusista Musti-koiranpennuista liittyy Pentukaveri-ohjelmaan, ja ohjelmaan liittyneet asiakkaat kuluttavat muita asiakkaita huomattavasti enemmän, Rönnberg sanoi tiedotteessa.
Lue myös: Musti ja Mirri -ketju kohun keskellä – ammattiliitto kertoo työntekijöiden huonoista kokemuksista
70 % tuotteista lemmikkitaloudelle välttämättömiä
Rönnbergin mukaan yli 70 prosenttia ketjun tuotteista on lemmikin omistajalle välttämättömiä päivittäistavaroita, kuten ruoka ja kissanhiekka. Niitä tarvitaan lemmikin koko elämän ajan.
– Mustin asiakkaat ovat edelleen valmiita käyttämään rahaa välttämättömiin tuotteisiin entiseen tapaan, vaikka he vähentäisivät kulutustaan harkinnanvaraisissa tuotekategorioissa, Rönnberg sanoi.
Musti Group toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Yhtiöllä oli katsauskauden lopulla kaikkiaan 335 myymälää, parikymmentä enemmän kuin vuosi sitten. Suomessa Musti Groupin tunnetuin myymäläketju on Musti ja Mirri.